Anonym (ledsen) skrev 2012-11-07 21:01:23 följande:
ja jag har godartade tumörer har jga fått veta- så nu fick jag brev att jag ska ta flera prover och dom vill att jag ska ha med mig en anhörig på samtalet som jag har fått tid för. Där kommer att vara med läkare och sköterska.
Kan man låta bli att vara orolig??? Alla vet väl att detta inte bådar gott
Har någon varit med om detta? Jag vill veta ärligt, good or bad!! Jag tänker ändå det värsta nu tyvärr
Snälla skriv om ni vet någon eller varit med om detta. Jag vet 2 st dom fick veta att dom hade cancer och fick cellgifter.
Förstår absolut din oro och det är lätt för andra att säga, att inte ta ut något i förskott.
Men jag säger det ändå, ta inte ut något i förskott.
Att ha en anhörig med, tycker jag är bra, oavsett vad för besked eller vad för behandling som ska vara. Man känner sig liten och otrygg, orolig och har massor av frågor.
Att få dela och inte behöva ha hand om all oro ensam kan vara skönt..
Kan vara så att de vill informera dig om vad som Kan upptäckas, vad man ska göra då osv, helt enkelt ett förberedande för eventuell framtida behandlingar osv...
Om du känner stark oro inför brevet, ring till sköterskan på avdelningen, hon/han kan berätta för dig, så tror jag Du kommer bli lugnare.
Stort lycka till och va rädd om dig..