• Anonym (Manisk?)

Kan inte sluta klippa kluna hårtoppar...

...trots att jag inte ser någon positiv effekt uttav det. 

För en tid sedan läste jag att man kunde få sitt slitna hår att se friskare ut genom att klippa kluvna hårtoppar, jag började med detta och nu kan ag inte sluta. Har hållt på ett tag men ser ändå ingen effekt på mitt risiga hår.
    Däremot så letar jag hela tiden efter kluvna hårtoppar och hittar jag en men inte har saxen inärheten så blir det nästan lite ångestliknande, för jag kanske inte hittar just den hårtoppen senare.
    Detta börjar bli jobbigt, speciellt då det ändå inte märks effekt på håret som sådant, hade det gjort det så hade det inte känts lika maniskt för då hade man ju fått lön för mödan.

Vad ska man göra? Har det nån effekt på håret så det är värt att fortsätta eller är det helt meningslöst och bör jag isf föröka sluta? 

• Svar på tråden Kan inte sluta klippa kluna hårtoppar...
  • duntäcke

Gå och be en frisör klippa topparna åt dig, samt tipsa om produkter som passar ditt hår. Det är nog det som ger mest effekt. 

• Anonym (Manisk?)

Men att klippa topparna längst ner har ju ingen som helst effekt för det övriga håret, jag har hår ner till midjan och det är jätte många strån i hela håret som inte alls är i lika längd, så klipper jag endast topparna så har jag ändå bara löst 10% utav alla kluvna hårtoppar. 

jag brukar regelbundet klippa topparna och sen sitter jag och klipper resterande kluvna hårtoppar i huvudet, jag har tjockt hår också så det finns ju massor! 

• duntäcke

Men har du haft uppklippt eller är det bara slitet? Hur skulle det kännas att kapa en 10-15 cm, det kanske skulle göra lite skillnad iaf? *har ingen aning, har haft rätt kort hår sen jag minns inte när*

• Anonym (Manisk?)
    duntäcke skrev 2012-11-07 22:08:41 följande:
    Men har du haft uppklippt eller är det bara slitet? Hur skulle det kännas att kapa en 10-15 cm, det kanske skulle göra lite skillnad iaf? *har ingen aning, har haft rätt kort hår sen jag minns inte när*
    Inte uppklippt, det är bara slitet men skulle isf behöva raka av mig håret, det är olika längder från 1cm till 70cm långt. Och jag är tyvärr inte beredd att kapa håret. 
  • duntäcke
    Anonym (Manisk?) skrev 2012-11-07 22:16:47 följande:
    Inte uppklippt, det är bara slitet men skulle isf behöva raka av mig håret, det är olika längder från 1cm till 70cm långt. Och jag är tyvärr inte beredd att kapa håret. 
    Aha, okej. Hoppas att du slutar oroa dig allt för mycket iaf! Glad
  • Litenåfin

Gå till frisören och låt dom klippa topparna. Sen köper du olja till topparna när du ändå är där. Tynger inte ner men håret ser fantastiskt ut!

• chickenpox

Du borde sluta och köpa något serum för håret MEN har ändå ett tips. Om du skruvar håret till en tjockare korv så sticker de kluvna topparna fram och kan klippas bort ( min frisör gör så) Fast det hjälper ju inte heller helt ( och spär på det psykiskt) Ett annat tips är att låta håret vila från snoddar och uppsättningar som lätt kapar håret/ förstör håret.gör en lång fläta för om snodden sitter på toppen så går det att klippa bort när det slits. Lycka till!

Svar på tråden Kan inte sluta klippa kluna hårtoppar...