• Äldre 7 Nov 22:02
    3883 visningar
    11 svar
    11
    3883

    Någon som bor i Dubai?

    Hejsan,

    Nu tar vi vårt pick och pack och flyttar till Dubai i januari. Skulle vara jättekul att få kontakt med någon som bor där eller också ska flytta dit. 

  • Svar på tråden Någon som bor i Dubai?
  • Äldre 8 Nov 11:52
    #1

    hej!
    jag bor här med min familj!
    vart nånstans i dubai ska ni flytta?  

  • Äldre 8 Nov 22:33
    #2

    Vad kul att någon svarade! Vi kommer att bo på Sheikh Zayed Road nästan mittemot World Trade Centre. Var bor ni någonstans? Hur länge har ni bott i Dubai?

     

  • Äldre 11 Nov 14:37
    #3
    Zimzalabim skrev 2012-11-08 22:33:38 följande:
    Vad kul att någon svarade! Vi kommer att bo på Sheikh Zayed Road nästan mittemot World Trade Centre. Var bor ni någonstans? Hur länge har ni bott i Dubai?

     

    oj läste detta EFTER att jag svarat till din inbox ;)
  • sweden­mars
    Äldre 13 Jan 22:38
    #4

    hej jag kom hem till sverige från dubai  förra veckan .
    jag har varit i 2 veckor .i abu dhabi bor min bror sen 1976 och i dubai bor mina kusiner.
    jag funderar på att starta egen restaurang i uae.

  • Äldre 14 Jan 13:07
    #5
    swedenmars skrev 2013-01-13 22:38:47 följande:
    hej jag kom hem till sverige från dubai  förra veckan .
    jag har varit i 2 veckor .i abu dhabi bor min bror sen 1976 och i dubai bor mina kusiner.
    jag funderar på att starta egen restaurang i uae.
    vaddåför restaurang?
    välkommen hem till Sverige! 
  • Äldre 14 Jan 20:09
    #6

    Vad kul! Brukar du åka ofta till UAE? Frågar som spelarroll, vad för sorts restaurang tänkte du öppna?

  • Äldre 14 Jan 20:13
    #7

    Vad är det som gjort att ni flyttat dit och hur är det att bo där? Är sugen på att flytta till varmare breddgrader så småningom och kollar runt lite under tiden vad som kan passa oss.

  • Äldre 15 Jan 13:59
    #8
    Angels skrev 2013-01-14 20:13:06 följande:
    Vad är det som gjort att ni flyttat dit och hur är det att bo där? Är sugen på att flytta till varmare breddgrader så småningom och kollar runt lite under tiden vad som kan passa oss.
    jag flyttade hit eftersom min man fick jobb här. Dessutom älskar jag blandningen av kulturerna!
    dubai är helt fantastiskt kom hit på semeester först ;) 
  • Äldre 15 Jan 17:40
    #9

    Vi har faktiskt funderat på att åka till Dubai men visst finns det lite regler för kvinnor? Vad jobbar din man med eftersom ni hamnade just där? :)

  • Äldre 16 Jan 06:16
    #10
    Angels skrev 2013-01-15 17:40:35 följande:
    Vi har faktiskt funderat på att åka till Dubai men visst finns det lite regler för kvinnor? Vad jobbar din man med eftersom ni hamnade just där? :)
    finns inga särskilda regler vad jag vet.
    ja förutsatt att man inte normalt går runt och visar brösten och rumpan.....
    fast det gäller ju både män och kvinnor :D

    min man jobbar som quality audit manager 
    en.wikipedia.org/wiki/Quality_audit
  • Äldre 19 Jan 20:05
    #11

    Hej! 
    Jag tar chansen och skriver jag oxå, för vi är även vi på väg att flytta till Dubai nu snart och skulle gärna få kontakt med andra svenskar som bor i Dubai. Vi har en son på 8 mån och vet ännu inte var i Dubai vi hamnar, men det vore toppen kul om jag kunde få kontakt med andra som bor där..

Svar på tråden Någon som bor i Dubai?