• Anonym (ont)

ONT och hård mage varje gång man ska sova vecka 37

Är gravid i vecka 37 och varje gång jag lägger mig så vaknar jag en timme senare av att magen är stenhårt och har riktigt ont i den, håller på så här varje natt men enbart när jag är vart/är liggandes ner. När jag är vaken och uppe så kommer aldrig dom här problemen. Va kan detta vara, dågon som vart med om samma sak? Gör även ont i ryggen när magen blir så hård och i buken. Tacksm för svar alla. Ps detta har starta för ca en vecka sen.

• Svar på tråden ONT och hård mage varje gång man ska sova vecka 37
  • Anonym (ont)

Men varför kommer inte dom när jag är uppe och rör mig utan bara när jag ligger i sängen och har legat ett tag? Har aldrig kännt av detta när ag är uppe på benen? Mornar är alldra värst :(

• Anonym (ont)

Magen har är ofta helt sne i samband med det. Det så ont ibland att jag ligger och gråter, typ som nu

• Pajama

Jag tänker mer på sammandragningar när jag läser vad du skriver. 
    När du ligger ner, försöker du palla upp med kuddar under magen? Det kan vara skönt. Även mellan knäna och under ena foten och... många har kuddar överallt mot slutet.  

• Takex

Det är vanligt att man får förvärkar när man vilar, det finns dom som har hela natten och hoppas det är dags men så fort det är morgon och dom går upp försvinner det!

• Anonym (ont)

Har försökt med kuddar och jag vet inte allt, känns nästan värre då:( har haft problem med sammandragningar sen vecka 20 ungefär och det jah har nu liknar inte dom alls, förutom hårda magen förstårs. Men dom kommer dagtid än idag men detta jag har på nätterna gör fruktansvärt ont.

• Anonym (ont)

Så det är vanligt att förvärkar enbart förekommer på natten?

• moontrip

Jag får också mer förvärkar när jag ligger ner tycker jag, vet inte varför. ONT gör de!

• Takex

Ja det ska vara vanligt, tror kroppen utsöndrar mer hormon när man ligger i vila.

Svar på tråden ONT och hård mage varje gång man ska sova vecka 37