• Dr Mupp

Hur ofta gör ni rent kattlådan?

Är det jag eller syrran som tänker fel. 

På den tiden vi hade katter så gjorde vi rent deras kattlåda minst två gånger per dag. Gjorde man inte rent så skulle det ju blivit asäckligt och jag tvivlar på att katterna hade velat gå. Vi hade två katter och en låda.

Varje gång jag går hem till syrran så är kattlådorna överfulla. Jag brukar påminna om att hon borde göra rent dem men får hör att att det var ju bara några dagar sen hon gjorde rent så det behövs inte än. Hon hade tills nyligen tre katter och två lådor. Nu är det en katt och en låda.

Är det verkligen jag som överdrev när vi gjorde rent morgon och kväll?

Hur ofta gör ni rent lådorna? 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Hur ofta gör ni rent kattlådan?
  • Insatt

Vi försöker göra rent minst en gång om dagen. Vi har en katt och klumpbildande sand.

• fortsätt paddla

Nu har vi kattlucka ( bor på landet) men mina gamla tanter fryser tydligen om rumpan på vintern så vi gör rent morgon och kväll.
    Glömmer vi så visar den yngsta tydligt sitt missnöje genom att bajsa precis utanför. Har två katter och en låda.

• Lilia

Jag tänker som dig, jag gör rent minst två gånger per dag och byter hela lådan en gång i veckan. Jag förstår mig inte på din syster alls. Det går ju supersnabbt att rensa kattlådan.

• Pingoo

En gång om dagen. Jag har en katt. :)

• MalinEddie

En gång per dag.

Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
  • Ziraya

Vi har två kattlådor. Gör rent båda en gång om dagen som minst.

• Iwy

Morgon och kväll, har en innekatt med en låda. Men snart kommer en till katt och låda

• Petite Chérie

Några dagar!?! Känns som vanvård. Minst 2 ggr om dagen,av respekt för katten/katterna du valt att ansvara för resten av deras liv.

Svar på tråden Hur ofta gör ni rent kattlådan?