• Bebisfeb

Ge mig era bästa tips hur hemmet luktar gott tack!

Som rubriken lyder! Har sån inspiration inför flytt som sker snart, är dock lite bekymrad över att det luktade illa där, instängt och så hade dom djur! Hur gör ni för att era hem ska lukta gott? Städning och vädring, gå ut med sopor är självklara! :) jag vill ha Åh-va gott-det-luktar-varje gång-jag-kommer-hem-känslan! Barnen vill jag också ska ha med sig luktagott-lukten! Ös på med tips! Tack/en som bor tillfälligt där det luktar skunk.

• Svar på tråden Ge mig era bästa tips hur hemmet luktar gott tack!
  • odd thingy

Rökelse

Apelsiner med kryddnejlikor (såhär när det närmar sig jul).

Baka mycket i några dagar. 

• logg81

Doftkulor i dammsugaren
    Doftljus (vilket även höjer mysfaktorn i hemmet)
    Rökelser
    Ett starkt sköljmedel till gardiner och kökshanddukar osv
    Gömma små potpurripåsar lite här och var

Ska man köra på alla tips man får samtidigt kanske man ska välja en doft man tycker om så inte hela hemmet blir ett kaos av dofter

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • gerd123
    logg81 skrev 2012-11-08 05:51:32 följande:
    Doftkulor i dammsugaren
    Doftljus (vilket även höjer mysfaktorn i hemmet)
    Rökelser
    Ett starkt sköljmedel till gardiner och kökshanddukar osv
    Gömma små potpurripåsar lite här och var

Ska man köra på alla tips man får samtidigt kanske man ska välja en doft man tycker om så inte hela hemmet blir ett kaos av dofter

Instämmer i allt och en bra idé är ju att hålla sig till en doft.
  • MrsKnapa

Sköljmedel i en sprutflaska utblandat med vatten o spruta på gardinerna:)

• gerd123
    Studentpappa skrev 2012-11-08 06:26:50 följande:
    Håll det rent och vädra det räcker, doftljus luktar bordell.

Okeeeeej de flesta har aldrig varit på en bordell...........men du är bevandrad i miljön
  • Studentpappa

@gerd123

Otroligt förutsägbar kommentar, du förstod säkert poängen. Annars: det luktar skit.

• Nyfiken gul

min åsikt och erfarenhet är att ju mer man försöker använda syntetiska dofter - ju mer skit och piss och instängd gammal kofta  kommer det att lukta. 

och tyvärr finns det många astmatiker och allergiker - så att ösa på med nån särskild doft kan ge oerhörda problem för dom som kommer på besök i ett hem. Riktat allra helst till alla med rökelse eller som använder doftsprayer och doftblock i sina hem.

Jag använder enbart såpa när jag städar och mitt hem luktar också alltid såpa , det säger alla som kommer hit på besök.  jag har också blandat såpa i en sprayflaska som jag använder till köket , i badrummet och när jag dammtorkar. 

Har god ventilation hemma och vädrar dagligen ut matos och annat.

Dammsuger varje dag (har katt) och i varje tom dammsugarpåse har jag sugit upp några nejlikor som sprider en diskret men fräsch doft när jag dammsuger. 

Vi har braskamin vi eldar i ganska ofta och den i sig sprider rätt mycket god doft av brasa och torr härlig granved. 

I linneskåpet har jag lagt in några gott doftande olivtvålar så lakan och handdukar luktar svagt av olivtvål.  Tvålarna är rena naturprodukter by the way. 

är man rädd att gamla klädkammare och garderober ska lukta unk så kan man ställa in en skål med ättikka med jämna mellanrum så försvinner den unkna lukten och kläderna slipper också lukta.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Ge mig era bästa tips hur hemmet luktar gott tack!