Förändring av personlighet efter gastric bypass
En vän till mig gjorde en op för drygt 2 år sedan. Vi levde mer eller mindre i symbios, gjorde allt tillsammans, med barnen, vi hittade på saker bara vi 2, puben, reste osv.
Hon har i många år varit väldigt överviktig, absolut inget som stört mig, då jag själv vägt över 140, men lyckats gå ner..
Innan hennes op sa hon till mig, "skulle du märka att jag en Uns förändras efter op, tala om det för mig".
Hon sa många ggr att det var hennes största fasa, att "bli nån annan":
Oj oj, i takt med kilona, försvann min vän, hon blev mer och mer självupptagen!
Vi kan sitta och prata och hon ställer en fråga, mitt i mitt svar, kan hon resa sig upp, gå iväg, eller börja prata med nån annan i rummet...
I början pratade jag på, tänkte att hon lyssnar nog ändå, men nu slutar jag mitt i meningen och hon fattar inget ens! Hon märker inte att jag tystnar!
En massa andra saker, vi var och tränade, hon är verkligen pinnsmal efter 2 år och står och gnäller över att hon är för fet, "Äckligt när det dallrar" som hon säger...hon har till och med sjunkit så lågt så hon kan påpeka hur andra ser ut jämfört med henne..på ett negativt sätt..
Hon ska prata, om allt och alla, familj som jag knappt känner, om hennes post på jobbet och hennes underordnader (som jag knappast bryr mig om, men jag Lyssnar iaf)
Jag har under dessa 2 år, sagt till henne 3 ggr..
Lite skämtsamt var gång i och för sig, "Du, jag lovade ju tala om ifall du förändras, jag talar om nu" och så har jag skrattat....hon har skrattat med och viftat med handen..
Nu på morgonen har jag suttit och tänkt på henne, saknar jag henne, vill jag vara vän med henne...Men nej...Hon betyder inget för mig idag..
SÅ synd, men inget jag kan hjälpa....
Min syster har gjort samma op och är fortfarande världens bästa, exakt samma person som innan.....
Nån som har erfarenhet av detta med någon nära??