• Thelmis

Drömtydning - jagad av Björn

Drömde om mitt ex - som jag har nära hjärtat - han blev jagad av en stor, elak, aggressiv brun Björn och han gömde sig under isen för att vänta på mig. I drömmen kunde nämligen bara jag rädda honom eftersom björnen inte var ett hot för mig. Under isen fanns förresten inget vatten... Så det var inte tal om något drunknande utan det var björnen jag skulle rädda honom för. Björnen stod hela tiden ovanför honom på isen och släppte absolut inte iväg honom! Vad betyder detta? Tacksam för svar..

• Svar på tråden Drömtydning - jagad av Björn
  • Grrretchen

Hej! Intressant dröm med många starka symboler! Det är bara du som kan tolka vad symbolerna betyder för dig, du kanske kan läsa lite på den här sidan: viasomnii.net/om-drommar/dromlexikon/dromsymboler/vilda-djur

Vilda djur kan representera animaliska drifter, sexuella begär osv. Vatten brukar ofta representera känslor, det undermedvetna osv. Jag får en känsla av att det handlar om att du vet att det är slut (is, inget vatten) men att du samtidigt inte är redo att acceptera (eller behöver bearbeta) att hans drifter (björnen) kommer ifatt honom så att han går vidare i sitt liv med nya förhållanden.

Svar på tråden Drömtydning - jagad av Björn