• Sara30

V. 25 hur mår ni?

Hej,
    bara undrar hur ni andra som är gravida i vecka 25 mår? Tycker jag haft en period när jag mått bättre, varit piggare etc men nu idag har en våg av trötthet och slutkördhet sköljt över mig. Jobbar heltid dessutom och 2 barn
    Hur gör ni andra, stannar ni hemma från jobbet ibland pga att ni är helt utmattade och trötta och har lite onteller ni kör på? Känner jag börjar bli vek oh har haft lite ont i magen i veckan varit orolig i den haft sammandragningar etc.

/S

• Svar på tråden V. 25 hur mår ni?
  • maria8109

Jag är i v 25+3 och har visserligen bara jobbat 50% sen efter semestern men det blev för slitigt. Foglossningen är hemsk och nu är jag 50% sjukskriven. Det är tungt att rodda runt allt hemma så nu har jag släppt på mina krav hemma. Haha dammsuger bara om det kommer gäster eller när dammråttorna attakerar det får se ut lite som kriget just nu... Måste lyssna på kroppen! Sammandragningar har jag inte haft några större problem med men du bör ju absolut vila och inte ta ut dig i "onödan"....

Linus 04 Anton 06 Trean på jäsning
  • Hjärtefröjd

Jag kör på, men har ont både här och där. Planen är att jobba till dagarna före BF i mars, men vi får se hur det går.

• Anja86

Alla på mitt jobb blev uppsagda 31/8 om vi inte ville flytta 40 mil, dit våra tjänster förflyttades. Jag går hemma med full lön fram till bebisens ankomst i februari. Bra tajming. Har inte lagt krut på att hitta nytt jobb nu under hösten. Jag mår hyfsat bra, bara väldigt trött och ont av foglossning. går in i v. 26 imorgon. Men det är skönt att bara kunna gå hemma och göra det man känner att man orkar/kan/vill.

Magen växer väldigt fort nu, så framöver lär det väl bli jobbigare att röra sig också.

Svar på tråden V. 25 hur mår ni?