• Sommarlovet1

Hund med i jobbet - vilket arbete?

Jag ska söka jobb/börja plugga men funderar på vilka jobb som man bäst kan kombinera med hundägandet. Hunden är vuxen men jag vill inte lämna den längre än 2-3 timmar.
    Vill egentligen helst kunna ta den med på jobbet.
    Jag (min familj) är inte beroende ekonomiskt att jag jobbar utan jag vill göra det för den sociala biten. å det behöver inte vara ett heltidsjobb. Ni som har hund med er i jobbet - vad jobbar ni med?    

• Svar på tråden Hund med i jobbet - vilket arbete?
  • seandra82

vissa som jobbar på äldreboende tar med sin hund till jobbet, många äldre  uppskattar detta att få besök av en hund 

• Crea Diem

Trädgårdsarbete om sommaren och hanskottning på vintern. På en del äldreboenden har personalen hund med sig. 

• Meinu

Många kontor tillåter hundar. Om hunden inte är i vägen såklart. 

• Fru Darcy

Hej!

Jag arbetar som frisör och har mina hundar med på jobbet (kanintax och chihuahua)

Om någon kund är rädd eller allergisk så har jag dom i lunchrummet, annars är dom med i salongen vilket är väldigt uppskattat

• Gladskit

Vi kan tipsa om massor utav jobb här men i slutänden så spelar det ingen roll om du inte kommer till en arbetsplats där det är accepterat. Är någon allergisk tex. så spelar det ingen roll om din chef initialt har sagt ja, för det är en arbetsmiljöfråga. Och kommer det en ny chef som bestämmer att du inte får ha hunden med dig så har du liksom inget skydd mot det utan då är det upp till dig hur du löser situationen.

Men de jag känner som har hundar jobbar som hundförare inom tullen (vilket kräver att hunden genomgår särskild träning) med ekonomi på kontor (många hade hund och ALLA var med på att hundarna fick vistas i lokalerna) samt en som körde bud och hade hunden i bilen!

Svar på tråden Hund med i jobbet - vilket arbete?