• Jagärenvampyr

Dags att börja med nya livsstilen, häng på!

Är det någon som vill hänga på? Tills nästa höst vill jag ha gått ner 20-25 kilo. Jag är trött på att gå runt och känna mig som en svullen, stor, fet ja-a, ni förstår nog vad jag menar.

Jag vet att det finns hundratals sådana här trådar. Men är det någon som vill följas åt? Peppa varandra, ge tips på recept, på träning och dela resultat? Om ett år, ska vi vara sunda, friska och nöjda! :)

Välkomna!

• Svar på tråden Dags att börja med nya livsstilen, häng på!
  • Jagärenvampyr

Från och med imorgon så får jag inte dricka någon annan läsk än cola zero och pepsi max (jag är enormt cola freak annars så det här är bästa sättet för mig) Kommer på piss om jag helt plötsligt slutar. Cola zero har ju typ inga kalorier i sig.

Jag ska skippa bröd, (äta fullkornknäcke ist), pasta, potatis och sånt. Äta kött, såser, grönsaker. Hitta bra och nyttiga mellanmål. Skippa godis helt. :)

Försöka att röra på mig minst en gång om dagen.

• Jagärenvampyr

Puffar lite, någon mer borde ju vilja följa med oss!:)

• Jagärenvampyr

Pjuh! Helt totalt slut. Har precis tränat 40 minuter på crosstrainer. Det regnade ute så det blev ingen PW.

• Paulas mamma

Hej! Får jag också vara med? Jag har gått ner 8 kg men nu sista månaden händer det ingenting på vågen. Kämpar med min LCHF, nästan på väg att ge upp men tänkte ge det lite mer tid. Har 3 kg att gå ner till jul. Det var mitt första delmål. Idag var första gången på en månad som jag fuskade på en månad, var på bio med barnen och köpte en liten popcorn. :) Men gött var det. Har inte vägt mig på ett par dagar. Är rädd att jag gått upp. Väger mig imorn och skriver in det här. Hur är det för er? Vad vill ni ha ut av eran nya livsstil? Jag vill ner 10 kg så småningom och må bättre. Bli piggare och orka mer.

• Jagärenvampyr
    Paulas mamma skrev 2012-11-10 19:12:44 följande:
    Hej! Får jag också vara med? Jag har gått ner 8 kg men nu sista månaden händer det ingenting på vågen. Kämpar med min LCHF, nästan på väg att ge upp men tänkte ge det lite mer tid. Har 3 kg att gå ner till jul. Det var mitt första delmål. Idag var första gången på en månad som jag fuskade på en månad, var på bio med barnen och köpte en liten popcorn. :) Men gött var det. Har inte vägt mig på ett par dagar. Är rädd att jag gått upp. Väger mig imorn och skriver in det här. Hur är det för er? Vad vill ni ha ut av eran nya livsstil? Jag vill ner 10 kg så småningom och må bättre. Bli piggare och orka mer.
    Hej välkommen :)
    Popcorn är ju inte så farligt ändå. Ibland står ju kroppen stilla och åtta kilo ner är ju skit bra!:D

Jag vill bli mer vältränad då jag tror att min rygg skulle må mycket bättre utav det + att jag tappade några kilo ;)
    Jag vill känna mig stark och frisk, känna att jag orkar. Mitt mål är att ha gått ner 20-25 kilo till september nästa år. =)
  • Jagärenvampyr
    Mirali skrev 2012-11-10 16:15:26 följande:
    Jag dansade Charleston idag, det var skönt, väldigt länge sedan nu som jag tränade tills jag blev svettig. Borde dock ha ätit innan för jag var utsvulten efteråt. Försökte klara mig hem men blev tvungen att släppa en buss som redan var full och då blev det en hamburgare i väntan på nästa.

Havregrynsgröten är nog bra som mellanmål. Till frukost skulle jag dock aldrig klara mig på bara det. Tycker att man blir hungrig inom en timme om man äter havregrynsgröt.
    Oj jag höll mig i tre och en halv timma då var jag inte så jätte hungrig när jag åt och så hade jag tränat haha :) Men det är ju olika.

Visst är det skönt att träna och bli svettig? Gillar faktiskt den känslan :)
  • Paulas mamma
    Jagärenvampyr skrev 2012-11-10 19:15:22 följande:
    Hej välkommen :) Popcorn är ju inte så farligt ändå. Ibland står ju kroppen stilla och åtta kilo ner är ju skit bra!:D Jag vill bli mer vältränad då jag tror att min rygg skulle må mycket bättre utav det + att jag tappade några kilo ;) Jag vill känna mig stark och frisk, känna att jag orkar. Mitt mål är att ha gått ner 20-25 kilo till september nästa år. =)

Tack :) Jag har inte ätit eller druckit något sött på en månad nu. Stolt att jag haft karaktär till det. Innan åt jag godis varje dag. Har även slutat röka. Måste se till att dricka mer vatten. Den perioden jag gick ner mycket drack jag 2 liter varje dag. Vet inte varför jag blivit så dålig på det. Måste få in det som rutin.
  • Jagärenvampyr
    Paulas mamma skrev 2012-11-10 19:27:20 följande:

Tack :) Jag har inte ätit eller druckit något sött på en månad nu. Stolt att jag haft karaktär till det. Innan åt jag godis varje dag. Har även slutat röka. Måste se till att dricka mer vatten. Den perioden jag gick ner mycket drack jag 2 liter varje dag. Vet inte varför jag blivit så dålig på det. Måste få in det som rutin.
    Jag är jätte dålig på att dricka vatten. Min sambo får påminna mig om att dricka som om jag vore ett litet barn. Han kan komma hem efter skolan på kvällen och fråga om jag druckit (han blir orolig för mig ;P) Då kan jag komma på att jag druckit ETT glas om ens det, ibland inget.

Så jag behver också bli bättre på att dricka vatten :)
  • Jagärenvampyr

Men dom dagarna jag tänar dricker jag såklart vatten, tvingar i mig så mycket som behövs:)

• Paulas mamma
    Jagärenvampyr skrev 2012-11-10 19:31:33 följande:
    Jag är jätte dålig på att dricka vatten. Min sambo får påminna mig om att dricka som om jag vore ett litet barn. Han kan komma hem efter skolan på kvällen och fråga om jag druckit (han blir orolig för mig ;P) Då kan jag komma på att jag druckit ETT glas om ens det, ibland inget. Så jag behver också bli bättre på att dricka vatten :)

Vi kan ju göra som rutin att dricka ett stort glas vatten: så fort vi vaknar, innan alla måltider plus som måltidsdryck, och innan läggdags. Det borde ju bli en del. Och ha med en liten flaska i väskan varje dag.
Svar på tråden Dags att börja med nya livsstilen, häng på!