• Moder1

Hur nattar du din 3 åring?

Hur nattar du din treåring?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur nattar du din 3 åring?
  • Placebo

Jag är så slapp så jag lägger henne i vår säng, låter henne kolla lite på TV och så somnar hon så med mig bredvid. Skulle behöva ta tag i hennes läggningsrutiner men det får bli sen nån gång..

• Tow2Mater

Läste två böcker, släckte lampan och bad aftonbön, kramade om och sa godnatt och lämnade rummet. Precis som vi gör nu vid 4 år.

• Mercurialis

Första barnet:
    Han låg i sin säng. Någon av oss föräldrar satt bredvid sängen och läste en saga och satt kvar tills han hade somnat.

Andra barnet:
    Somnar tillsammans med sin storebror i vår (=makens och min) säng medan jag/maken läser en saga. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • TinkyWinky

Just nu o som vi gjort sen ett tag tbx är att han får somna i soffan när antingen han eller vi kollar på tv, ngt lugnt.. och han får antingen ligga i mitt knä o mysa eller så ligger ja oxå i soffan.. 
    O nu när ja e gravid så börjar det bli jobbigt o ha honom på magen o bära in honom så brukar vi lägga oss i sängen o så får han somna jämte mig, ibland sjunger ja ngt litet innan, vi kan prata om ngt, eller bara ligger o myser.

Han sover i våran säng mellan mig o sambon just nu o har gjort i kanske 5 mån, ja har skaffat en 120 säng så då funkar det bra, plus ja slipper springa upp flera ggr per natt då han vaknar, o jag orkar ej det pga foglossningen..

Innan han börja få ligga i soffan/eller sängen o somna så , så va ja mkt hård med att han skulle somna sj o i sin säng eller genom att läsa en saga, men har börjat släppa på det.. varför vet ja inte, det bara blev så.. men det funkar nu o får fungera tills ja orkar ta tag i att gå upp flera ggr per natt för att han vaknar, nu sover vi alla mkt bättre. ja så bra ja nu kan sova pga all värk ja har :/

Sorry för långt o flummigt inlägg  

★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • Nano07

Annat: Dottern låg i vår säng med först nån barntv sen "vuxentv" (dokumentär, matlagningsprogram tex, skulle vara tråkigt för henne att titta på) och vi satt brevid sängen vid våra datorer tills hon somnat (vi satt med ryggen mot henne men bara en halvmeter ifrån).

Vi gör fortfarande ofta detta och hon är fem år nu men vissa kvällar väljer hon själv att lägga sig i sin säng istl.

• viseversa

Läser saga i soffan sen lägger jag dom i sängen ger dom vatten och sen går jag ut ur rummet. Dom somnar själva. Ingen av dom är tre men två av dom har varit. den tredje är 20 mån=)

• Blaha

Hon tittar på film en stund, borstar tänder och sätter på pyjamas. Hon får en mugg med vatten i sängen, jag sjunger ibland en sång. Sedan går jag ut ur rummet och hon somnar själv.

• pamilya

Borstar tänderna, sätter på pyjamas, väljer antingen att läsa saga eller sjunga sånger. Väljer kramdjur, lägger sig i sängen. Någon av oss föräldrar sjunger/läser. Pussar och kramar god natt, går ut ur rummet, andra föräldern går in och säger god natt och tänder nattlampan på vägen ut.

• MalinEddie
    viseversa skrev 2012-11-08 20:04:31 följande:
    Läser saga i soffan sen lägger jag dom i sängen ger dom vatten och sen går jag ut ur rummet. Dom somnar själva.
    Vi läser också i soffan för båda och pratar lite och myser innan läggning. De brukar välja varsin bok. Sedan följer vi med dem till sin säng, stoppar om, pussar godnatt och går ut. Vi har väldigt lätta läggningar idag vilket givetvis är skönt.
    Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
  • Harmagedon

Vill du att jag läser en bok?
    Nej, jag vill titta på iPaden
    Ok, du får Titta på två fåret shaun.
    15 minuter senare
    Men nu har du ju börjat titta på något annat
    Jag ska bara titta färdigt
    Nä, godnatt
    Tar iPaden och går
    Mamma sjung för mig
    Tre trollmor senare. Godnatt!
    Däckar ett tag i soffan. Går för att stoppa om ungen.
    Mamma titta vad fint jag byggt lego!!
    Jättefint! Men du ska sova nu...
    Gör ordning mig själv. Går tillbaka för att stoppa om ungen.
    Titta! Jag har byggt om min säng till en traktor!
    Åhh! Nu måste jag ju bädda om din säng!
    Godnatt!
    Fortsättning följet..,

Inget jag rekommenderar. Men så går det till. Vet inte riktigt vad han gör efter jag somnat men han brukar sova i sin säng när jag går upp på morgonen.

Svar på tråden Hur nattar du din 3 åring?