• Anonym

Hur många gånger har du fått höra att du är vacker?

Jag är medelålders. Tydligen ser jag ut som jag är 10 år yngre. Blir alltid bedömd som 32-35 fatän jag är över 40 år... Har haft ett långt seriöst förhållande. Där fick jag bara hör att jag var "söt"... därefetr under alla år och alla män jag dejtat så är ordet "söt" återkommande. "go", "sööööööt".....jag har aldrig fått hör att jag är vacker?? Vacker behöver inte betyda snygg, för mig är vacker en strålande peronlighet, en fin människa man tycker om...

De som sagt vacker till mig är:

1) berusad manlig kollega....gick fram på en personalfest och sade " Du XX vet du vad...jag tycker du är vacker... ". Han var till vardags en ganska tystlåten seriös kollega.

2) Min favoritkollega, 10 år äldre. Gift man som jag jobbade väldigt bra med i många år. Han sade på samma fest som ovan  efter att han dansat med mig " Du vackra människa...."... 

3) Min egen mamma idag " Du är vacker"...

Sedan ...INGEN annan!    

Har just avslutat en relation med en man....han sade som de flesta andra " du är söööt, go, rolig....bla bla"!...

Jag är glad, sprudlar av livsglädje och energi...men ändå lyckas jag inte hitta den riktiga kärleken....som tycker att jag är vacker....begriper inte.. 

• Svar på tråden Hur många gånger har du fått höra att du är vacker?
  • Anonym (ord)

Spelar det så stor roll hur män uttrycker sig på. Om nu ex en full kollega använder ordet vacker och en man som älskar dig snvänder ordet söt innebär väl inte att de lägger olika betydelse i ordet. Om det är så viktigt för dig får du väl be din nästa kärlek att välja rätt ord eller fråga innan du bli tillsammans med honom vilket ord han föredrar att anbända om någon han tycker är fin

• Mattias 81

Tja, jag är en gullig kille själv enligt alla tjejer jag känner och varit ihop med.
    När jag var ung och osäker ville jag vara snygg och sexig. Idag vid 31 är jag nöjd med gullig och söt.
    Men vem bryr sig. Sålänge jag kan försöka tycka om mig och att jag inte ser ut som ett träsktroll så.
    Eller är träsktroll gulliga? För i så fall kanske jag bör oroa mig ändå...

• Singoallaa
    PinkSugar skrev 2012-11-08 23:52:01 följande:
    Aldrig någonsin. Min mamma tycker snarare att jag  är ful :S 

Oj äpplet faller inte långt ifrån trädet.
  • PinkSugar
    Singoallaa skrev 2012-11-08 23:54:43 följande:

Oj äpplet faller inte långt ifrån trädet.
    ?
  • hapypapy

En gång. Idag. En kollega sa det i morse. Det var helt oväntat, kändes uppriktigt och jaa... dagen blev bättre än väntat.

• Anova

Väldigt ofta. Nästan varje dag får jag någon slags komplimang av min partner och det är ofta att jag är vacker, att jag har vackra bröst, vackra ögon, vackra kurvor. Får höra det på jobbet väldigt ofta, jobbar på ett nöjesställe så de flesta som säger att jag är vacker är fulla, men jag tackar och tar emot. Jag får också höra att jag är en sådan glädjespridare. 

Själv har jag inte speciellt höga tankar om mig själv. Har 20 kg övervikt, och ser mig som ganska ful.Jag är snart 35, men får ibland visa leg då jag ska köpa öl på ica. Ingen tror att jag är så gammal som jag är. 

• Otäcking

Jag får höra att jag är vacker rätt ofta. Vacker och snygg. Söt väldigt sällan, då endast av äldre män...

I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • MrC
    Anonym skrev 2012-11-08 23:25:47 följande:
    Där fick jag bara hör att jag var "söt"... därefetr under alla år och alla män jag dejtat så är ordet "söt" återkommande. "go", "sööööööt".....jag har aldrig fått hör att jag är vacker?? Vacker behöver inte betyda snygg, för mig är vacker en strålande peronlighet, en fin människa man tycker om...
    Precis som du tycker att orden har olika betydelse för dig, så har de olika betydelse för andra. De som säger att du är söt, menar troligen också att du är vacker. Problemet är att du märker ord.

Titta här
    www.synonymer.se/
    Vacker är synonym till söt!
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Anonym

Jag får ofta höra att jag är vacker av både män och kvinnor.Är lika mycket ofrivillg singel ändå! Tror inte det har så mycket med varandra att göra.

Svar på tråden Hur många gånger har du fått höra att du är vacker?