Anonym (Anonym) skrev 2012-11-09 02:06:50 följande:
...
Men om personerna ifråga har ett slaskkonto kan de väl fortfarande se min profil, med tanke på att inställningen är borttagen, trots att jag blockerar deras officiella konto?
Jag kan förstå att en del människor tycker att man är hysterisk för egentligen kan man ju sekretessbelägga det mesta i tidslinjen utom just namnet men bara tanken på att dessa människor ögnar det gör att det vrider sig i magen. Det handlar om att jag vittnat i rättegång och jag vill hålla mig osynlig samtidigt som jag vill kunna utöka mitt nätverk.
Jag har också liknande orsaker som du, men som jag har förstått det så kan man inte hitta profilen genom enbart att söka på namnet, men däremot om de hittar dig på någons vänlista så kan de ju se den offentliga delen av profilen. Jag har modifierat mitt namn och har endast mitt förnamn, några har ju t.ex "Anna Sv" om de då heter Svensson i efternamn, men det beror lite på om nån del av namnet (för- eller efternamn) sticker ut extra mycket. Sen kan du ju välja en profilbild som inte föreställer dig, de andra bilderna i albumet kan du ju ha dina egna men just den bilden som syns offentligt kan du ju ha något annat. Om någon mot förmodan skulle hitta till din profil så får man inte så mycket ut av det om inte namnet är helt korrekt och bilden inte visar något. För mig handlar det i förstahand om säkerhet mer än obehag, så man får väl själv avgöra hur mycket man vill ha kvar i de uppgifter som syns offentligt.