• nettan 70

Hur lagar ni Pulled pork?

Hej,
    Tänkte testa att göra  Pulled pork i helgen och vill ha era tips och råd och gärna recept :)

• Svar på tråden Hur lagar ni Pulled pork?
  • byggd av bomull

Jag blandar kött, klyftor av lök och vitlök, en flaska barbecuesås, tomatpuré, lite spiskummin, chili och lägger i ugnsfast form (med lock om du har, eller med folie över) ca 150 grader i minst fyra timmar. Kolla ibland så det inte ser torrt ut, då kan man hälla i lite vatten. När det är klart tar du upp köttet ur såsen, drar isär det med gafflar och lägger tillbaka köttet i såsen. Jag änvänder alltid karré för det blir saftigast!

• Mrs Vader

Haha skrev just om pulled pork i en annan tråd för det är så jäkla gott! Håller med ovanstående om fläskkarré. Det blir alltid bra. Krydda med det du gillar men ha gärna nåt rökigt, typ barbecuesås för det blir himla gott! Ta av locket en stund mot slutet om du vill ha lite knaprigt på ytan.
    Jag kör alltid 125 grader i fem timmar.

• fettjock

Denna kryddblandningen är en av många som är bra.
    www.matklubben.se/recept/cajun_kryddblandning_90871.html
    Vill man ha lite rökigt så kan man köra lite rökt paprika, var försiktig med den.
    För den är extremt smakrik.

Tillsätter 1msk vatten och 1msk äppelcidervinäger.
    Ska jag göra sås på min pulled, så bottnar jag med lök, vitlök och ibland morot också.

Sen i in i ugnen i 100-125grader, 5-7h man vet aldrig när sin pulled pork är klar.
    Utan man får göra det "berömda" testet ;)
    Vilket är ta en gaffel och tryck på ovansidan, trillar den isär så är den klar.

Ska man göra carnitas, så kan man nog fiska upp sin pulled ur grytan och grilla på den i ugnen så man får lite yta.

• MaryArden

Marinera en bit fläskkarré i barbequesås över natten. 

På förmiddagen nästa dag lägger du den i ugnen på 125 grader, ös på lite mer sås.

Den är klar till kvällen (gör testet med gaffeln i inlägg 4). 

Ta ut ur ugnen och dra isär med två gafflar, ös på mer sås.

Väldigt enkelt, väldigt gott :) 

• nettan 70

Hej,
    Tack för era recept, jag valde det från kryddburken.
    Det blev super gott och alla åt massor barnens nya favvorätt :)  

Svar på tråden Hur lagar ni Pulled pork?