• JosJos

Skillnaden mellan Pampers och Libero?

Funderar lite kring det här med blöjor ... i Sverige känns du ju som att Libero och Pampers är de största märkena som de flesta använder, och de kostar ju i princip exakt lika mycket. Och personligen tycker jag nog att de är lika bra (jag är en av dem som köper "efter kupong":)

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa två? Vad är det som är bäst med Pampers och vad är bäst med Libero?  Varför väljer ni just det märke som ni använder? 

• Svar på tråden Skillnaden mellan Pampers och Libero?
  • Zargenta

Jag personligen hatar doften som uppstår i pampers så fort det kommit kiss i den, den finns från början men förstärks något otroligt redan efter en kissning... Annars har jag ingen direkt kunskap i skillnader mellan dem :)

• lotten77

Med 1:a barnet använde jag först Panpers för de var lite tunnare och nättare att ha på sig men när jag började med upandgo så bytte jag till libero för de var mycket lättare att få på.

Nu med andra har jag bara haft Libero för de var de som passade bäst i storleken från början, upplevde Pampers som för stora, sen har det bara rullat på med Libero.

• AnnaLovisa

Jag har provat båda och är nu helt inne på Libero. Som redan är skrivet så luktar pampers väldigt suspekt när det kommit i kiss i dem, typ en kemiskt obehaglig lukt. Sen gillar jag att Libero är ett en "svensk"-blöja, och att den har en miljöcertifiering. Rent funktionsmässigt är libero bäst också (Förutom den där newborn blöjan som pampers har. Den är väldigt mjuk och har en nätig del som håller bort bajset från rumpan.) Libero är förövrigt billigare där jag handlar, per blöja.

• fesun

Jag tycker att pampers "vanliga" blöjor känns mkt tunnare och mjukare än liberos, så när sonen var mindre köpte vi pampers (och gör fortfarande till dagis). Nu sitter dock up&go mkt bättre på honom och jag tycker att pampers sådana är värdelösa så nu köper vi libero istället.

• Anna8102

Våran son blir illröd i rumpan av pampers, så här är det bara libero som gäller. När han va bebis så hade vi pampers, de första blöjorna för newborn. Jag tror det är ngn typ av lotion i pampersblöjorna, det är nog det som luktar och som sonen inte tål.

Vilhelm föddes 7/2-11
  • Mangemus

Jag håller med ovanstående talare, pampers luktar riktigt illa. Köpte ett paket en gång och det luktade så kemiskt att jag fick dåligt samvete av att använda dom så vi fick åka och köpa Libero istället.....tji fick jag som vill prova nåt nytt :-/

• Pam

Det kommer inte in en endaste pampersblöja till oss, dom luktar blä och har lotion i! Libero har funkat bäst för våra barn!

'Keep your head down and your tits up and we'll get through this nice and smooth...
  • mor 3barn
    Anna8102 skrev 2012-11-09 09:02:53 följande:
    Våran son blir illröd i rumpan av pampers, så här är det bara libero som gäller. När han va bebis så hade vi pampers, de första blöjorna för newborn. Jag tror det är ngn typ av lotion i pampersblöjorna, det är nog det som luktar och som sonen inte tål.

Samma här samt så är libero lite tjockare så kändes tryggare att använda dem.
  • Evelinas

Vår son fick jätte röd  rumpa av libero så vi kör pampers, hans rumpa mår bäst av den. Den luktar inte så gott, men men, mår rumpan bra så får det väl lukta lite ;)

Svar på tråden Skillnaden mellan Pampers och Libero?