Anonym (Jen) skrev 2012-11-09 09:49:12 följande:
Ja har ätit hurballife och många i mitt umgänge äter de antingen än idag eller har slutat.
De fungerar både att gå ner i vikt med o de fungerar bra att gå upp i vikt med om man har dom svårigheterna.
Däremot rekomenderar ja de inte.
Om du inte ska använda de resten av ditt liv så är de en tillfällig lösning tyvärr.
Sen är allt gjort på örter, örter förändrar sköldkörtelhormonet i kroppen så du kan få stora o allvarliga problem med sköldkörteln.
Normalt har 70% av kvinnor problem med den elle kommer få de.
Herballife ställer till den ordentligt.
Vi va 24 tjejer och 6 killar som började med de.
Av oss alla så är de 3 st som fortfarande håller på med de.
Anledningen är att dom efter trots fina resultat med att gå ner i vikt eller öka sina värden på andra sätt så har dom fått stora magproblem,fel på sköldkörteln,fel på tarmarna.
När dom tvingades sluta med Herballife så gick vi alla upp mellan ca 5-15 kg igen under 1 år trots vi alla äter sallad,kyckling o sån nyttig kost.
Men visst fungerar de på sitt sätt,mn nyttigt o bra skulle jag aldrig kalla de.
Dom 3 jag känner som fortsatt med de kom in i de så hårt o gick ner så mkt i kg att dom "fastnade" i de tror jag, allt är herballifes förtjänst o de e sååååååå bra osv.
Finns inga negativa saker om de om man frågar en distrubitör osv.
men tyvärr så va vi ju väldigt många som fick problemen o innom samma områden.
ingen av oss va sjuka innan.
idag får jag leva med medicin resten av livet pga de här.
Ångrar bittert idag att jag började med de o de vet jag fler som gör.
Sen måste man verkligen hålla huvudet kallt när man håller på med de, inte titta på resultaten för resultaten finns bara där så länge du använder de,o har du använt de tillräckligt länge o får problem med hälsan tillslut så är många väldigt blinda o skyller de på annat i livet,eller slutar du med de så skyller dustrubitörerna på att du gör fel med nått annat.
Går du till en dietist så avråder dom en starkt att inte börja med herballife,just av alla problem som uppkommer.
Mitt tips: Testa nått annat-För din verkliga hälsas skull!!!
Du har rätt många har blivit sjuka av produkterna Herbelife har varit uppe på granskning pågrund av att många personer insjuknade när de åt deras produkter. Vad man inte heller kan säga att de är farligare än någon annan som erbjuder likartat produkter när jag åt dietpulver så var jag under kontroll läkare, sjuksköterska, dietist mm jag tog prover regelbundet för att kontrollera att min kropp måde bra av pulvret alla kan bli sjuka av pulver det är därför det helst ska ske under kontroll av en läkare om man ska äta det under en längre tid. distruböterer innom herbelife många är bra och många inte när man börjar tänka på att få sälja så mycket som möjlig för att komma upp i stegen då har det gått för lång då månar inte distrubötern om dig utan dina pengar. konceptet går ut på att få så många kunder som möjligt och klättra på stegen så man kan leva på personerna som är överviktiga de visar filmer på möten där man ser dom som har klätrat på stegen de avgudas att de har lyckats de har en skola som bara den bästa erbjuds gå på så säga den som lyckats livnära sig på tjocka personer mm man har ett manus som alla disbritörer läser ur när de ringer sina kunder denna måste man följa men de har också fått tipset att skriva upp om det är något som har hänt kunden tex sjukhus besök så nästa gång kan distrubtören nämna detta så verkar det som personen bryr sig om dig och då får dom ha kvar dig som kund längre De får även rådet att ringa en person som har hamnat i en sorg för då är det lättare att sälja till personen hur vet jag detta då jo jag skulle själv bli en distrubitör men valde att inte bli det jag tycker det är fel att utnytja människor