• ad astra

Hur stora är era 11 månaders??

Jag har en dotter som är 11 månader (blir imorgon) och jag vet att man inte ska jämföra vikter och längder mm. då det är så individuellt men jag vet också att min dotter är mycket mindre än genomsnittet och är lite nyfiken över vad som är mer vanligt för hennes ålder.

Så vad väger era 11 månader gamla barn och hur långa är dom. Skriv gärna med även kön och om ni vill berätta lite om deras utveckling tex. om de kan gå, prata osv. än  

• Svar på tråden Hur stora är era 11 månaders??
  • ad astra

Självklart kan ju även ni med äldre barn svara vad era barn vägde i 11 månaders ålder

• ad astra

Kan ju också skriva att min dotter väger 7025g och är 70cm lång. Hon vägde 3850g när hon föddes.

• Paincake

Sonen vägde 9,9 kg och var 76 cm lång när han var 11 månader.
    Han vägde 3830 g och var 50 cm lång vid födseln. 

• Paincake

Nu är han 2 år och 8 månader och ligger mitt på normalkurvorna i både längd och vikt.

• ad astra
    Paincake skrev 2012-11-09 15:18:44 följande:
    Sonen vägde 9,9 kg och var 76 cm lång när han var 11 månader.
    Han vägde 3830 g och var 50 cm lång vid födseln. 
    Då var han lite mindre än min dotter med sina 3850g och 52,5 cm vid födseln. Jag tycker att det är lite intressant att se/höra hur olika barn är i deras utveckling och tillväxt. Min dotter är som sagt väldigt liten för sin ålder nu men hon ser definitivt inte undernärd ut och är en helt vanlig pigg och glad liten tjej (dock VÄLDIGT aktiv) och utvecklas som hon ska. Men jag har hört att mina vänners 3 månader gamla barn är i samma viktklass med min dotter och därav min fråga här.
  • Caaarroo

Min son är en lång kille! Han blir ett år nu den 29:e så han är lite mer än elva månader! Sist vi kollade så vägde han 10900 och var 82 cm lång!

• ad astra
    Caaarroo skrev 2012-11-09 16:25:42 följande:
    Min son är en lång kille! Han blir ett år nu den 29:e så han är lite mer än elva månader! Sist vi kollade så vägde han 10900 och var 82 cm lång!
    Oj vilken lång kille Är ni, föräldrar också långa?
    Jag är ju själv bara 158cm men pappan är 184cm. Jag var alltid väldigt liten och tanig som barn medans pappan var rund och lång s det är ju lite intressant att se hur lik min dotter är mig än så länge  
  • Lyrasmamma

Min dotter vägde 10,5 kilo och var 72,5 cm lång på sin 1årskoll. Då var hon 11,5 månad. Hon vägde 3410 gr och var 49 cm lång vid födseln.

• Apopan

Vet inte exakt, tror han är ca 76cm och så är han en smalis, väger nog inte 9kg ännu (8,6 senast vi kolla) Blir 1år i slutet av månaden, skall på 1årskollen om en vecka ungefär, får se då :)
    Han vägde 3,5kg prick nästan vid födseln, och 50cm lång.

• Emmis

Dottern vägde ungefär 9kg och var 73cm lång vid 11 månader. Hon vägde 3430g och var 49cm då hon föddes.

Ska bli spännande att se hur stor lillebror kommer att vara vid samma ålder. Han vägde 4390g och var 52cm då han föddes och vägde förra veckan på sin 5-månaderskontroll 9255g och var 69,5cm...

Svar på tråden Hur stora är era 11 månaders??