• Delli

Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(

Hej, Har sedan ca 1 och en halv vecka tillbaka Trott att jag drabbats av oturen att få rikliga flytningar! Men när jag vaknar av att det är plaskblött i sängen och att det läckt igenom mina 2 trosskydd samt kläder började jag undra. Åkte igår in akut till gynmottagningen där dom sa att det är 99% säkert att det är fostervatten som läcker en så kallad "pyspunka"! Blev såklart skit rädd och har gråtit floder sedan igår. Dom säger att detta är jätte ovanligt och att dom inte riktigt har några studier på varför/hur/ vad som orsakar, jag har fått göra ultraljud där dom såg att fostret har tillräckligt med fostervatten än så länge och verkar må bra, har även sats på antibiotika och kommer fortsätta gå på specmödravård fr.o.m. nu. Dom har även sagt att prognosen inte är bra om man får "pyspunka" så här tidigt, att jag inte ska hoppas på för mycket. Jag är alltså i v.16+2 idag och det jag undrar är om någon annan har varit med om det här så här tidigt el har erfarenhet av detta! Känner mig super ledsen och jätte orolig!

• Svar på tråden Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(
  • viseversa

Inte jag men det var en tråd för ett bra tag sen som var väldigt lik. Där hade bebisen nästan inget vatten kvar och ts var övertygad om att hon skulle förlora sin lilla. MEN det gick bra och ett friskt fullgånget barn föddes. Men jag förstår din extrema oro. jag hoppas verkligen det går bra för er.

• Delli

Tack snälla för omtanken! Skönt o höra att det slutat bra för någon i samma situation. Man känner sig ju så ensam i sin situationen när det är så ovanligt men det tröstade lite det du skrev:) ska kika runt lite här på FL, är ny här så hittar säkert nåt intressant .

• viseversa
    Delli skrev 2012-11-09 17:12:50 följande:
    Tack snälla för omtanken! Skönt o höra att det slutat bra för någon i samma situation. Man känner sig ju så ensam i sin situationen när det är så ovanligt men det tröstade lite det du skrev:) ska kika runt lite här på FL, är ny här så hittar säkert nåt intressant .
    Men fostervatten återbildas juh. Sa dom inte att du skulle ta det vääääldigt lugnt eller något? 
  • JanaLiiN

Hände min vän, också tidigt. Hon låg till sängs i 5-6 månader om jag minns rätt. Sen fick hon en fin baby.

• viseversa
    Delli skrev 2012-11-09 17:26:07 följande:
    Jo det sa dom. Har varit sängliggandes sedan igår morse när jag åkte in och blivit sjukskriven. Får inte röra mig mer än nödvändigt (gå på toa, duscha, hämta mat osv). Men känns ju väldigt bittert om jag ska ligga i en säng ett halvår till:-S men men. Jo dom sa att det uppenbarligen hinner bildas nytt fvatten då den verkar må bra och kunna plaska runt men samtidigt säger dom att det kan ju börja läcka mer och eventuellt "splasha" ut allt och då är det ju som sagt kört. Man får lite hopp men ändå inte! Verkar inte som att dom själva riktigt vet, därför söker jag efter ljus och lykta efter erfarenheter här, nån som har tips el vet nåt!
    jag hoppas som sagt det går bra=(. 
  • Delli

Tack ymmmi! Har surfat runt lite här på FL men verkar inte som att någon drabbats Lika tidigt i graviditeten som jag. Usch vad detta är jobbigt:(

• Rainbowmamma

Jag drabbades själv av detta men i v 22. Min rumskamrat på sjukhuset drabbades i v 17 å det slutade lyckligt även fast det är ovanligt å dålig prognos. Har du frågor så pm:a mig!
    Kram
    Ina

Svar på tråden Gravid 16+2 Läcker fostervatten!!!:(