• Jinx

Ängla tarot kort

Har just köpt ängla orakel kort, men nu är min fråga:

Man skall ju sätta sin energi på korten men finns det något man kan säga medan man blandar korten? Typ någon positiv ramsa med positiv energi eller dyl?

Skulle vara jätte tacksam för tips. Är ju nybörjare med dessa kort och vill inte lägga ut någon som helst negativ energi på korten!

• Svar på tråden Ängla tarot kort
  • xena001

Min mamma håller på med ängla kort, tarot osv! Hon gör ingen ramsa eller något, hon blandar korten, knackar på kortleken 2 eller 3 gånger och sen får den som vill ha ett kort säga 1,2,3 olika siffror som kommer upp och dom ängla korten representerar den personen! Tarot kort är annorlunda, MEN inte heller där är det någon ramsa!
    Dock behöver man inte förlita sig på "hur" man ska göra, utan ditt sätt är ditt sätt och det är precis lika mycket rätt som alla andra sätt! Finns så många olika sätt att använda korten! Hitta det som fungerar för dig bäst! :)

• Jinx
    xena001 skrev 2012-11-09 19:37:06 följande:
    Min mamma håller på med ängla kort, tarot osv! Hon gör ingen ramsa eller något, hon blandar korten, knackar på kortleken 2 eller 3 gånger och sen får den som vill ha ett kort säga 1,2,3 olika siffror som kommer upp och dom ängla korten representerar den personen! Tarot kort är annorlunda, MEN inte heller där är det någon ramsa!
    Dock behöver man inte förlita sig på "hur" man ska göra, utan ditt sätt är ditt sätt och det är precis lika mycket rätt som alla andra sätt! Finns så många olika sätt att använda korten! Hitta det som fungerar för dig bäst! :)
    okej, jag ska prova mig fram =) tack! =)

• greeneyes

Du behöver inte göra något speciellt, bara blanda och dra det kortet du känner att du dras till. Lycka til

• LilyNoelle

Hej hur går det med dina ängla kort?  Jag håller också på med änglaterapi :) Har du Doreen Virtues kort?

• Orchidea

Jag har Doreen Virtues änglatarotkort. Betyder samma kort i den kortleken och i andra kortlekar (har även cosmic tarot) samma sak? Tyckte att både namnen och bilderna var så speciella jämfört med andra kortlekar så jag blir lite osäker.

• greeneyes

Nej, änglakort och tarotkort är inte samma sak. Läs gärna om kortens betydelse i de medföljande häftena.

• Orchidea
    greeneyes skrev 2012-11-22 06:48:29 följande:
    Nej, änglakort och tarotkort är inte samma sak. Läs gärna om kortens betydelse i de medföljande häftena.
    Alltså jag har inte vanliga änglakort utan tarotkort med änglamotiv
  • greeneyes
    Orchidea skrev 2012-11-22 17:32:56 följande:
    Alltså jag har inte vanliga änglakort utan tarotkort med änglamotiv
    Okej, då kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag inte sett de änglatarotkorten. Men kolla om det följde med någon bok och läs i den.
  • Jinx
    LilyNoelle skrev 2012-11-13 09:29:06 följande:
    Hej hur går det med dina ängla kort?  Jag håller också på med änglaterapi :) Har du Doreen Virtues kort?
    jo, ja har dom =) ängla orakel korten.
  • Jinx
    Orchidea skrev 2012-11-23 18:54:43 följande:
    Jinx: Kanske du kan dra ett änglakort för mig? ;)
    de kan ja säkert göra ;) Älskar att hjälpa och lyssna på mina medmänniskor =)
  • LilyNoelle
    Jinx skrev 2012-11-23 18:33:15 följande:
    jo, ja har dom =) ängla orakel korten.
    Ok :) kul!

Jag brukar lägga korten mot mitt hjärta innan och be änglarna  att jag ska tolka korten korrekt, med kärlek och ett öppet hjärta. Jag ställer sedan min fråga medan jag blandar korten. :)
Svar på tråden Ängla tarot kort