• SsSaraa

Bästa barnvagnen du haft?

Behöver verkligen er hjälp! Bästa barnvagnen ni haft?

Jag behöver en barnvagn som:
    * Är flexibel att åka kommunalt samt smidigt lägga in i bilen med
    * Lättstyrda i alla väder o miljöer snö, skog, stan  
    * Se stilren ut
    * Bekväm för barnet (såklart)
    * Bra kvalitet och inte går sönder
    * svängbara hjul
    * Väger lätt
    *En liggdel och en sittdel tills barnet växer

Vilken rekommenderar ni?  

• Svar på tråden Bästa barnvagnen du haft?
  • amanda h

Då går nästan både Bugaboo och Emmaljunga (city cross iaf) bort! Båda är bra vagnar men för olika miljöer. Emmaljunga är en oerhört bra prommenad vagn i alla miljöer men är stor och klumpig medan Bugaboo är en snygg och smidig city vagn. Hjulen tål inte skogsprommenader. Så vill också höra vilken vagn som är den "ultimata" vagnen faktiskt! :)

• Lillis80

Kronan Duo! Den jag har har inte svängbara hjul fram, men de har en modell som har det (Duo S). Sen är ju Emmaljunga riktigt bra också! EL Nitro är fantastisk :)

• julimam

Helt klart Emmaljunga nitrocity!! Jag har haft flera olika vagnar till min 1,5 åring men har fastnat fö min nitro! Lättkörd överallt, visst i snö är 4 fasta STORA hjul bäst. Men på nitron kan du låsa hjulen fram och den går i snö, inte alla tung att lyfta i bilen. Varukorgen därimot är liten och svår att komma åt, men det drar inte alls ner mitt betyg för vagnen! :) kostade 5700. Nu har jag vara använt sittdelen till sonen, men du kan både ha citykorg eller lift i nitron!

• luloli

Absolut bästa vagnen jag har haft var våran älskade Teutonia Mistral Sport 2005 ( det var innan det blev svängbara framhjul på modellen som det är idag)

Körkomfort, barnets komfort, smidigheten att åka buss och tåg och det minimala utrymme den tog i bagaget är helt klart stora faktorer till att den varit våran bästa, men också att den höll sig så fräsch och fin, äldsta barnet använde den flitigt i 1,5 år, när sedan lillbrorsan kom och de inte åkte dubbelvagn ratade vi hans nya Brio och använde vår fina gamla Teutonia, säkert närmare 1 år, med barn nummer tre använde vi den också i ca 1 år och ändå var den varken solblekt eller rostig eller trasig när vi sålde den!

Värd varenda krona!

• t0va

Inte nitron den går dåligt i skog och fastnar på kottar och stenar så den tippar frammåt, i snö tappar den grepp och glider med hjulen även om man låst framhjulen. Den funkade ok när sonen var liten men 15kg barn i vagnen så var den inte rolig att köra. Vet inte hur de nya hjulen är i snö men jag tror inte de är bättre än de gamla. 

Brio go blir rätt liten ihopfälld, funkar bättre i terräng än nitron, snö har jag inte testat än så där vet jag inte men den tippar inte framåt när man kör över kottar och rötter. Stor varukorg så man kan lasta mycket och kommer åt den tillskillnad mot nitron som är svåråtkommlig.

Men lufthjul är bäst om man ska ta sig fram i snö och skog, kronan duo s har det men den är inte så smidig att få in i bil säger de som testat. Själv är jag såld på kronanvagnar men körde nitro förut när det var snöfritt och i stan och kronan sulky i snö och terräng. Nu är det Go som används mest. 

• Höghus

Jag är supernöjd med min Bugaboo Cameleon. Den är lätt, smidig och snygg. I skog och snö klickar jag bara på terräng/snöhjulen fram så är det inga problem. Dessutom har den gått att använda hela mina barns vagntid (till 3+ år)

• tinylove
    teutonia cosmo

lätt, smidig, stor korg som är lätt att komma åt, lätt att plocka av liggdelen medans barnet sover och bära in, har låsbara hjul fram...dock inga bamsehjul men när det är 1m snö fungerar ingen vagn att köra...nätt i hissen och enkel att fälla ihop!
  • Justi

haft typ 25 vagnar å bästa va emmaljunga ozone city, den va jätte bekväm för både mig å för sonen, men till tvåan ska ja nog köpa en nitro för att prova, emmaljunga har kommit ut me stora terräng hjul man kan fästa på chassit

• Emma1981

Bugaboo Donkey är den bästa vi haft, nu har vi babyjogger GT, den är supersmidig att fälla ihop. Mountain buggy är en annan favo, men den bli så lång i bilen. 
    www.väljabarnvagn.se har jag varit inne och tittat på de har en hel del info

Svar på tråden Bästa barnvagnen du haft?