• Anonym (undrar)

Hur ta paus när det finns barn med i bilden?

Jag känner att jag börjat tröttna på min sambo. Vi har 3 barn ihop, den äldsta är 5 om nån månad.
    Jag känner att jag skulle behöva en paus från honom. Jag går runt och irriterar mig på honom hela tiden, känner inte att han hjälper till med nånting i hemmet och är allmänt gnällig och trött hela tiden. Man längtar tills han ska komma hem från jobbet (jag är mammaledig) men när han väl kommer så blir man bara så trött. Ingen glädje alls...

Skulle behöva komma ifrån honom och se hur det känns och fundera på vad jag verkligen känner. Men hur fasen gör man det när man har 3 små barn tillsammans? Han har dessutom inga vänner han skulle kunna bo hos och hans föräldrar och syskon bor inte i samma stad.

Snälla, är det nån som har något tips?

• Svar på tråden Hur ta paus när det finns barn med i bilden?
  • Anonym

Du skulle kanske behöva se på dig själv med kritiska ögon och få se hur du uppför dig, vad du säger, hur du ser ut osv? Det kan vara nyttigt att kritiskt granska sig själv i situationer där man tror att andra retar en.

• Anonym (undrar)

Känner väl kanske att det är enklare för honom att åka eftersom barnen har allt här hemma. Finns ingen som kan ha mig och våra 3 barn som gäster på obestämd tid.

Jag har frågat sambon om han tycker jag gör något fel osv osv, många ggr. Han vet även om hur jag känner

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2012-11-09 22:11:06 följande:
    Känner väl kanske att det är enklare för honom att åka eftersom barnen har allt här hemma. Finns ingen som kan ha mig och våra 3 barn som gäster på obestämd tid.

Jag har frågat sambon om han tycker jag gör något fel osv osv, många ggr. Han vet även om hur jag känner
    Har du varken föräldrar eller vänner? Du kan inte sparka ut honom från hans hem för att du känner för det.

Rigga en kamera och filma dig själv!
  • Anonym (undrar)

Vi är båda överens om den saken, så sluta hacka på mig

• Egendomligt

Det är inte aktuellt att han ska ha barnen under pausen?

Har han varit föräldraledig? Om han provar att vara föräldraledig med tre barn en period så kanske han ändrar inställning?

• Anonym (undrar)

Det har jag inte tänkt på... Har fallit sig naturligt att jag är hemma eftersom jag är arbetslös, så skulle inte hjälpa tyvärr... :(

Svar på tråden Hur ta paus när det finns barn med i bilden?