Hitta tillbaka till sexlusten efter 10 år
Hej
Vi/jag behöver verkligen råd om hur jag ska få tillbaka min sexlust till min partner. Vi har varit ihop i 10 år och som alla nykära så var de första åren toppen vad gäller sexlusten. Men efter ca 5 år fanns det inget kvar vad man kan kalla sex och nu minns jag inte ens senast vi hade sex.
Min partner har lust men jag har den inte. Idag ser jag mest "fel" hon honom och känner mig inte attraherad av honom alls. Jag älskar honom mest av allt och ser han som pappan till mina blivande barn. Vi grälar sällan och allt är bra mellan oss i övrigt.
Jag mår bra, är inte sjuk och äter inga mediciner eller p-piller mm.
På egen hand kan jag använda div sexleksaker men de plockar jag fram när jag är ensam hemma. Jag har aldrig fått orgasm i samband med samlag endast av onani/dildo.
Jag vet att lusten finns där, men då ofast med tanke på andra män eller tiden på "cykeln" så att säga. Men tyvärr då aldrig lusten till min sambo.
Vi vill verkligen få detta att fungera igen och om vi ska skaffa barn så måste vi ju ha sex, då med njutning för båda. Min partner är oerhört snäll och stöttande och jag känner ingen press alls. Han säger att det är OK utan sex för honom, men jag vet att nåt fattas.
Vad ska vi göra efter alla dessa år? Hur kan jag se honom som "sexig" igen och attraktiv? Finns det nån mjukporr att se på ihop? Är det okej att fantisera om andra när vi har sex om jag känner att lusten för honom inte finns där? Jag älskar denna man, vi är förloavde och jag vill inte ge upp detta efter alla dessa år pga inget sexliv.
Snälla hjälp!