• Rådjur

Linser = magkatarr ?

Uhh alltså jag har precis förstått att jag får magkatarr av linser ... Spelar ingen roll vilken sort det är, får alltid magkatarrskänsla av dom när jag ätit upp dom Foten i munnen

Nån mer som också får såhär ?!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-09 21:54
    MENAR ALLTSÅ MATLINSER OCH INTE ÖGONLINSER HAHAHA!!!

• Svar på tråden Linser = magkatarr ?
  • fortsätt paddla

:D jasså, sånna man äter! Nej.

• Rådjur
    fortsätt paddla skrev 2012-11-09 21:39:24 följande:
    :D jasså, sånna man äter! Nej.

HAHAH visste att någon skulle råka missförstå titeln Skrattande tänkte ej på att man kanske ej ser att jag lagt tråden under "kosthållning"!
    Ja av ögonlinser skulle man nog definitivt inte må bra i magen ... HAHAH, Skrattande 
  • Juliiajuliia

Hahaha. Trodde med du pratade om kontaktlinser!
    Vet inte svaret på din fråga men har en vän som är allergisk mot linser men vet ej hennes symptom till det.

• Coyote

Magkatarr av linser? Nej, det får man inte.

• Rådjur
    Juliiajuliia skrev 2012-11-09 21:50:57 följande:
    Hahaha. Trodde med du pratade om kontaktlinser!
    Vet inte svaret på din fråga men har en vän som är allergisk mot linser men vet ej hennes symptom till det.

Ahaa okej Förvånad av allergi borde man få ngt värre än magkatarr!
    Coyote skrev 2012-11-09 21:54:31 följande:
    Magkatarr av linser? Nej, det får man inte.
    "man" kanske inte får det, men JAG får det Glad så tänkte kolla om nån mer hade samma upplevelse

• LiamsMamma

Överdrivna mängder av fullkornsbröd, fullkornspasta, linser, bönor och kål kan ge orsak till problem i magen.

• Coyote
    Rådjur skrev 2012-11-09 21:55:38 följande:

Ahaa okej Förvånad av allergi borde man få ngt värre än magkatarr!
    "man" kanske inte får det, men JAG får det Glad så tänkte kolla om nån mer hade samma upplevelse

Men alltså, hur länge sitter känslan kvar menar du?
  • Apopan

Äter linser var och varannan dag utan problem.

Kan det inte vara att du har för mycket fibrer i kosten i övrigt, och linserna blir liksom bara det som gör att bägaren rinner över(?)

• Koppkaka

Varken jag eller sambon klarar av linser. Blir helt förstörda i magen av det.

• Rådjur
    Coyote skrev 2012-11-09 21:57:41 följande:
    Men alltså, hur länge sitter känslan kvar menar du?

Typ till nästa dag! Vet inte om det är just "magkatarr" jag får, men känslan påminner om det. Jag får typ "hungrig men inte hungrig"-känsla efter att ha ätit linser ... svidande "falsk" hunger i magen fastän jag är mätt.
    Vad kallas det ?
    Apopan skrev 2012-11-09 22:09:08 följande:
    Äter linser var och varannan dag utan problem.

Kan det inte vara att du har för mycket fibrer i kosten i övrigt, och linserna blir liksom bara det som gör att bägaren rinner över(?)

Jag vet inte faktiskt Förvånad Jag äter väldigt nyttigt men tror ej att det blir ALLDELES för mkt fiber!  Skönt du ej känner ngt av linserna!
    Koppkaka skrev 2012-11-09 22:12:01 följande:
    Varken jag eller sambon klarar av linser. Blir helt förstörda i magen av det.
    Vilka magproblem får ni av linserna ?

Svar på tråden Linser = magkatarr ?