Min katt jamar & krafsar på sovrumsdörren
Vi har en söt tjej sedan ett tag tillbaka, hon är drygt ett år gammal och underbar på många sätt o vis.
Hon kommer ursprungligen ifrån en uppfödare där hon bott med ett par andra katter. Däribland någon hon inte kom överens med och därför fick vi henne på foder.
Hon är väldigt pratig, men det hör nog till hennes ras + att hon är ensam under dagarna då vi inte är hemma. ca 7-8 timmar, så hon har ju en del uppmärksamhet att få ta igen.
Till problemet:
Första två nätterna hos oss jamade hon mycket, då vi bestämde att vi inte skulle ha henne i sovrummet.
Vi hade tålamod, och la oss lite tidigare för att hon skulle tröttna och lägga sig i sin egen säng,
*hon har lite olika mysiga ställen att ligga på + leksaker & ren låda, mat & färskt vatten.
Igår, började hon krafsa intensivt på sovrumsdörren, vid ca 6 olika tillfällen under natten.
Detta skulle jag vilja påstå är något nytt beteende hon inte sysslat med innan.. Iallafall inte såå intensivt som igår.
Varken jag eller maken gick upp, eftersom vi inte vill gynna detta beteendet.. Men det var ganska oroväckande, tänk om hon fortsätter med detta?
Någon som har bra råd? Gärna någon med erfarenhet.. Mat & färskt vatten ställs fram/byts ut innan vi lägger oss, vi försöker att leka med henne intensivt innan vi lägger oss.. Vad kan problemet vara?
Tackar...