• Anonym (Försöker)

Tips för att bli gravid ''snabbt'' ?

När mannen har kommit i en, ska man ligga kvar och låta spermierna simma eller kan man lika gärna trycka ut allt?

Finns det något att göra som snabbar upp processen?  

• Svar på tråden Tips för att bli gravid ''snabbt'' ?
  • Anonym

Det viktiga är att man har sex i rätt tid, dvs vid eller strax före ägglossning. Ställningar under och efter sex spelar ingen roll.

• Anonym

Tidpunkten är A och O och sedan är det viktigt att komma ihåg att ju mer man vill desto svårare kan det också vara för kroppen att bli gravid.

• Pimpinellan
    Anonym skrev 2012-11-10 08:09:31 följande:
    Tidpunkten är A och O och sedan är det viktigt att komma ihåg att ju mer man vill desto svårare kan det också vara för kroppen att bli gravid.
    Förklara hur sjutton gubbar ens vilja kan påverka fertiliteten! Då behövdes ju inga p-medel alls-bara stenhårt vilja bli gravid och vips så blir man det inte! Vilja,längtan,psyket,att försöka kan absolut inte orsaka infertilitet! Inte heller kan att "ge upp",slappna av eller andra myter göra det lättare.

Ts: det finns inget som bevisligen gör en lättare gravid,men däremot flera saker som kan göra det svårare som t.e.x rökning,alkohol,övervikt,kaffe. Har man oskyddat samlag vid äl blir 85% gravida inom ett år-helt utan andra krusiduller!
  • Anonym (Försöker)
    Pimpinellan skrev 2012-11-10 12:31:27 följande:
    Förklara hur sjutton gubbar ens vilja kan påverka fertiliteten! Då behövdes ju inga p-medel alls-bara stenhårt vilja bli gravid och vips så blir man det inte! Vilja,längtan,psyket,att försöka kan absolut inte orsaka infertilitet! Inte heller kan att "ge upp",slappna av eller andra myter göra det lättare.

Ts: det finns inget som bevisligen gör en lättare gravid,men däremot flera saker som kan göra det svårare som t.e.x rökning,alkohol,övervikt,kaffe. Har man oskyddat samlag vid äl blir 85% gravida inom ett år-helt utan andra krusiduller!
    Hur vet man när man har ÄL? Jag utgår från när jag senast hade mens och slår in det i mensappen och enligt den ska jag ha haft ÄL i förrigår och jag har haft sex i förrigår, igår och idag. Finns det någon chans att jag plussar tills slutet av månaden? 
  • Pimpinellan
    Anonym (Försöker) skrev 2012-11-10 12:37:05 följande:
    Hur vet man när man har ÄL? Jag utgår från när jag senast hade mens och slår in det i mensappen och enligt den ska jag ha haft ÄL i förrigår och jag har haft sex i förrigår, igår och idag. Finns det någon chans att jag plussar tills slutet av månaden? 

Äl infaller runt 14 dar före nästa mens så har du regelbunden mens går det lätt räkna ut ca när äl infaller. Vid oskyddat samlag vid äl är chansen att bli gravid som mest 40% om du är riktigt ung för att vid 40 vara 3% så chansen beror på din ålder och just din fertilitet. Man kan inte annat än försöka och hoppas! Glad
  • Anonym

träffa ägglossnig och att man som par matchar..
    men sex på och hoppas :)

lev sund och så :) 

• Jennass

Jag har lyckats blivit gravid när vi haft sex precis innan ÄL. Tre ggr nu faktiskt ;)

• Pastell
    Anonym skrev 2012-11-10 08:09:31 följande:
    Men sluta sprid sådant skitsnack!
Svar på tråden Tips för att bli gravid ''snabbt'' ?