• Bevabus

Hur många sidor är 3000-4000 ord?

Ja som sagt... har fått en uppgift i skolan och har inte lust att sitta och räkna vartenda ord för hand. Så är det någon som vet hur många word-sidor 3000-4000 ord är? Jag använder Georgia 12.

Tacksam för svar!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden Hur många sidor är 3000-4000 ord?
  • JanaLiiN

Använder du ett ordbehandlingsprogram så finns det funktioner som räknar orden åt dig.

• Bevabus

Det vet jag inte om jag har, det är därför jag frågar här.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • JanaLiiN

Men vad skriver du med? Skrivmaskin? Om du skriver med tex word så leta upp funktionen. Hur många sidor det blir beror på marginaler, radavstånd, över- och underkant osv. förutom själva typsnittet.

• såärdet

ca 500-600 ord per sida på normalt typsnitt

• Bevabus
    JanaLiiN skrev 2012-11-10 12:59:51 följande:
    Men vad skriver du med? Skrivmaskin? Om du skriver med tex word så leta upp funktionen. Hur många sidor det blir beror på marginaler, radavstånd, över- och underkant osv. förutom själva typsnittet.
    Om du läser mitt första inlägg igen så ser du vad jag skriver med. Och hade jag inte redan letat efter funktionen men inte hittat den så hade jag väl inte frågat här. Jösses liksom, vet du inte svaret så är det väl bara att undvika tråden.
    såärdet skrev 2012-11-10 13:01:14 följande:
    ca 500-600 ord per sida på normalt typsnitt
    Tack!

• Paradigm

750 per sida, times new roman 12

Men det låter lustigt att du inte har en räknare...

• Bevabus
    Fattig student skrev 2012-11-10 13:17:48 följande:
    750 per sida, times new roman 12

Men det låter lustigt att du inte har en räknare...
    Jag säger inte att jag inte har en räknare (varför kan inte folk läsa här på FL? )
    Jag säger att jag inte HITTAR en räknare på word. Jag kanske är blind eller letar efter fel ord, men något med ordräknare hittar jag iaf inte.
  • Bevabus

Nu hittade jag den precis använder nya word så finns många små funktioner. Svår att hitta!

• az81

På min word ligger räkna ord funktionen under fliken granska.

Men vanligt för det typsnitt du angett är ca 500-600 ord per sida som såärdet skerv tidigare

• Paradigm
    Bevabus skrev 2012-11-10 13:19:00 följande:
    Jag säger inte att jag inte har en räknare (varför kan inte folk läsa här på FL? )
    Jag säger att jag inte HITTAR en räknare på word. Jag kanske är blind eller letar efter fel ord, men något med ordräknare hittar jag iaf inte.
    Man (jag) skumläser och letar efter det smaskigaste för att i nästa steg angripa! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Scary

Oftast ligger räknaren alldra längst ner på sidan, där den räknar automatiskt.

• Scary

När jag har skrivit i word med times nwe roman 12 så har ca 2300 ord varit ca 6 sidor, inkl styckindening.

• Piggley Wink

Längst ner på sidan till vänster finns en wordcount, lycka till med uppgiften!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden Hur många sidor är 3000-4000 ord?