Anonym skrev 2012-11-10 19:02:12 följande:
Hur är barnet annars? Är hon pigg och glad och nöjd och äter bra?
Ja hon är pigg. Äter bra och utvecklas som hon ska.
pluvdo skrev 2012-11-10 19:07:57 följande:
Jag har inga råd angående just leukemi, men... förklara hur orolig du är och hur dåligt du mår på grund av detta så blir du förhoppningsvis remissad till en barnläkare. Om inte annat så för att få stilla din oro. Min son stod still en del i längden när han var under året gammal (och har gjort igen sedan dess) och även om tillväxtavvikelser vanligtvis inte utreds före två års ålder så remissades vi till barnläkare och senare till endokrinmottagningen (tillväxtmottagning) eftersom jag mådde så dåligt på grund av det hela. Nu har sonen stannat upp i längden flera gånger sedan dess så jag tror att det fanns en anledning till min oro och sonen är fortfarande nu, nästan två år sedan remissen till barnläkare, fortfarande under utredning. Men om BVC fått bestämma och om jag inte varit så orolig så hade de förmodligen inte reagerat förrän långt senare.
Så, som sagt... förklara hur du mår. Att det om inte annat skulle hjälpa dig att få träffa en barnläkare. Det är ju varken bra för dig eller ditt barn om du plötsligt fryser till och sitter och tänker på de där prickarna och tänk om hon är döende och tänk om du förlorar henne och så. Jag kunde frysa till så ibland när jag tänkte på sonen och att han inte växte och under den perioden så var det nästan som att jag tog avstånd från honom för jag var så fokuserad på att någonting kanske var fel.
Du träffade verkligen rätt med dina ord. I kväll fick jag sån panik att jag knappt kunde vara med henne. Jag är så rädd. Jag mår fysiskt illa och det känns som jag ska kräkas.
Jag är ingen hönsmamma i vanliga fall, men nu känns det verkligen som om hon i princip redan är dödssjuk.
Vår BVC-kontakt är väldigt nonchalant så jag är rädd att jag inte kommer känna mig lugnare ens efter han tittat på henne. Jag funderar på att ringa 1177 i morgon (igen) och be att få en tid till jourcentralen.
Kanske någon bara kan kolla snabbt på prickarna och se om det är petekier eller ej. Blir extra orolig eftersom det sista dagarna dykt upp flera nya fläckar.
Hoppas det ordnar sig för din son!