• frökennickan

tips på tacofärs utan tacokrydda?

Sedan min förra graviditet har jag total avsmak för allt vad tacofärs heter. Smaken och lukten av kryddorna gör mig illamående. Är det någon som har tips på andra kryddor att blanda ner i färsen? Gärna starkt men absolut ingen spiskummin etc..

• Svar på tråden tips på tacofärs utan tacokrydda?
  • Duoo

Gillar inte tacokryddan, så jag brukar ta Fajitaspåsen istället.....

• RoadRunner

Min svägerska brukar krydda med curry och konstigt nog så är det riktigt gott. (Ja alltså salt och vanlig maletkött kryddning och sen curry till)

• Petrellie

Det finns en "tacokrydda" som heter Smoked Chili Garlic. Också Santa Maria. Smakar inte det minsta som tacokrydda (som jag avskyr gravid eller ej) och har lite lagom hetta i sig. Fajitan tycker jag inte så mycket om, den innehåller för mycket currysmak för mig, och också en del spiskummin skulle jag gissa.

• norrlandsflicka

Brukar göra egen tacokrydda. Är väl bara slippa spiskummin. Har cayenne, chilipulver, lökpulver, vitlökspulver, paprikapulver och salt förutom spiskummin.

• frökennickan

Tack för era tips! Ska prova dem alla framöver och hoppas på en taco middag där även mamman huset får njuta av lite fredagsmys :)

• inze

Ungarna gillade inte tacokrydda när de var mindre så då krydda vi med grillkrydda istället. Fungerade bra tyckte vi. Nu gillar de den vanliga så nu har vi inte gjort så på länge men det blev lite starkt och salt även så.

Svar på tråden tips på tacofärs utan tacokrydda?