• Anonym (mm)

tror min kollega är kär i mig

har en kollega som idag berättat att h*n känner ett speciellt band till mig och känner väldigt starkt för, som om jag är speciell. H*n har berättat saker för mig som ingen annan vet enligt h*n och som sagt att jag är mkt speciell sen första dagen jag började jobba på jobbet. Har vetat länge att kollegan tycker om mig.. lr ja, som en bra kollega men aldrig såhär. H*n har ett förhållande sen säkert mer än 15 år tillbaka, kollegan är ca 38 år gammal och de har två barn ihop. Jag har ett förhållande sen 8 år tillbaka och har oxå två barn. Men idag släpper h*n bomben att den dagen, som h*n verkligen inte hoppas på händer för min del, då det tar slut mellan mig och min partner så vill h*n att jag hör av mig till h*n och om den dagen kommer så lämnar h*n sitt förhållande som h*n dessutom är olycklig i men stannar för sina barn (och tryggheten tror jag).
    visst kan jag känna att det är en stor egoboost men jag kommer inte lämna min partner som jag sa till h*n och som jag känner i dagsläget... sen vet man inte vad framtiden vill men det var ju smickrande iaf..

ville bara skriva av mig då jag inte kan berätta detta för någon.

• Svar på tråden tror min kollega är kär i mig
  • Africa

Har du känslor för kollegan? Det kan vara/bli jobbigt att jobba ihop, beroende på vad som händer. Kollegan kan t ex bli sur om du inte besvarar känslorna och förstöra för dig på jobbet, så var på din vakt och sköt allting snyggt. Hoppas det ordnar sig.

• Anonym

Låter ju som du har känslor för kollegan.

Kan bli farligt.

• Anonym (mm)

Ja, det kommer nog inte bli något mer än vänskap för mig och h"n är dessutom 10 år äldre än mig. Kände väl mest i den stunden att jag inte ville vara kall och såra hens känslor, då hade det nog blivit ännu värre. Har inte sagt rakt ut att jag inte är intresserad då den frågan inte kommit upp... Svårt

• Anonym (mm)

I dagsläget säger kollegan att kollegan bara vill mig allt gott och att jag är lycklig oavsett vad/vem det är med. Men on något händer så är h*n där.

• Anonym (mm)
    Africa skrev 2012-11-11 10:09:52 följande:
    Det brukar låta så i början...

hur menar du?
  • Anonym (mm)

pratade lite mer med min kollega idag och hen säger att hen själv hade önskat att jag var singel men tills dess önskar hen mig all lycka.
    sa också att i dagsläget har jag inga planer på att lämna min partner och ser inte de i framtiden heller men om läget hade varit annorlunda och under andra omständigheter hade jag kanske gett det en chans, då hen är en mycket trevlig människa och utseendemässigt är det inget fel på.

• Fiona M
    Anonym (mm) skrev 2012-11-11 14:39:48 följande:
    pratade lite mer med min kollega idag och hen säger att hen själv hade önskat att jag var singel men tills dess önskar hen mig all lycka.
    sa också att i dagsläget har jag inga planer på att lämna min partner och ser inte de i framtiden heller men om läget hade varit annorlunda och under andra omständigheter hade jag kanske gett det en chans, då hen är en mycket trevlig människa och utseendemässigt är det inget fel på.
    så du uppmuntrar henom alltså?
    schysst.
  • Anonym (mm)
    Fiona M skrev 2012-11-11 14:43:23 följande:
    så du uppmuntrar henom alltså?
    schysst.

nja asså jag ville inte vara elak eller kall då hen i övrigt är en bra person... kanske vart fel ändå =/
  • Anonym (mm)

sen vet man inte om min kollega söker sig till mig för att hens förhållande är på väg utför och därför söker efter något utanför förhållandet...
    Kan själv känna att i början när hen sa fina saker till mig så tyckte jag bara det var en egoboost som peppade min självkänsla som kan vara trevlig att höra från nån annan än sin partner efter flera år som jag nu i efterhand tänker kanske var fel av mig. Dock har jag alltid uppmuntrat hen att kämpa i sitt förhållande...

• Africa
    Anonym (mm) skrev 2012-11-11 14:33:04 följande:

hur menar du?
    Jag menar att hen fortfarande hoppas att du ska ändra dig och givetvis visar sig från sin bästa sida. Antagligen har ni en ganska förtrolig relation idag, kanske äter lunch ihop ibland och utbyder förtroenden? Förr eller senare kommer du att bli tvungen att sätta ner foten och säga ifrån att du inte är intresserad (om du inte är/blir det) och få hen att inse att det aldrig kommer att bli något. Hen kan också självmant tröttna på att vänta. Den dagen kanske det inte är lika kul att vara kollegor. Det är just det som är problemet, att ni måste ses på jobbet varje dag. Det finns en stor risk att hen då börjar baktala dig istället eller på något annat sätt gör livet jobbigt för dig. Sårade känslor är inte att leka med. 
  • Fiona M
    Anonym (mm) skrev 2012-11-11 15:19:00 följande:

nja asså jag ville inte vara elak eller kall då hen i övrigt är en bra person... kanske vart fel ändå =/
    du häll alla dörrar öppna men ser inte att det var själviskt?
    inte schysst mot vare sig kollegan eller din partner, bara en egoboost för dig.
  • Anonym (mm)

nej har inga skuldkänslor för det jag gjort då jag precis fick reda på att h*n stött på en annan kollega, lr frågat *** om de kan gå på bio osv...
    så jag tror mest h*n är olycklig i sitt förhållande och en idiot.. fick mig att ens tänka tanken ... nu är jag än mer säker på att jag är lycklig i mitt förhållande med min partner och vill inte byta min partner mot nån annan!

Svar på tråden tror min kollega är kär i mig