• bisexx

Tråd för oss LÅNGA kvinnor :)

Jag själv är 1,82 lång.

Jag vet att det är svårt att hitta jeans och andra byxor som passar och så det inte ser ut att vi väntar högvatten ;)

Vi långa kanske kan dela med oss av tips om kläder och diskutera annat i denna tråd?

För/nackdelar med att vara lång. Vad har ni varit med om?

/Flaggstången 

• Svar på tråden Tråd för oss LÅNGA kvinnor :)
  • AnniPanni

Vilken härlig längd!
    Förstår att det är svårt med kläder. Jag är bara 176 i strumplästen och har problem med längd på tröjor då jag egentligen är en en S rent" breddmässigt" men det funkar inte alls på längden

• bisexx
    AnniPanni skrev 2012-11-11 00:33:55 följande:
    Vilken härlig längd!
    Förstår att det är svårt med kläder. Jag är bara 176 i strumplästen och har problem med längd på tröjor då jag egentligen är en en S rent" breddmässigt" men det funkar inte alls på längden
    Haha nja härlig å härlig, man når ju iaf på översta hyllan Skrattande

Har du längre överkropp än ben?

Jag själv har i stort sett bara ben. Men, enda fördelen är att karlar verka gilla långa ben Drömmer 
  • P3E

Jag är 183cm. Mest bara ben... Jeans är de enda byxor som funkar

Älskar sommaren, har hur mycket klänningar som helst det märks inte lika tydligt om de är några cm kortare än tänkt... 

• 3bairns

Jag vill gärna ha tips på var jag kan hitta kläder. Jag är 179 cm och väger 60kg. Långa ben och armar men inte så lång i kroppen och ganska smal. Med andra ord mycket svårt att hitta kläder.

Här har jag hittat toppar och koftor men jeansen satt "tantigt" tyckte jag. http://eu.longtallsally.com/

Här är ett annat tips http://www.nextdirect.com/se/ Next har en avdelning för långa.

Topshop har också en avdelning för långa http://www.topshop.com/ fast jag har aldrig handlat där.

• bisexx
    3bairns skrev 2012-11-11 00:42:33 följande:

Jag vill gärna ha tips på var jag kan hitta kläder. Jag är 179 cm och väger 60kg. Långa ben och armar men inte så lång i kroppen och ganska smal. Med andra ord mycket svårt att hitta kläder.

Här har jag hittat toppar och koftor men jeansen satt "tantigt" tyckte jag. eu.longtallsally.com/

Här är ett annat tips www.nextdirect.com/se/ Next har en avdelning för långa.

Topshop har också en avdelning för långa www.topshop.com/ fast jag har aldrig handlat där.

Jag hittade jeans häromveckan som var långa, Örjan Andersson har en modell som också är höga i midjan, precis som jag vill ha dom :)

skrek av lycka i provhytten och expediten vart så glad att jag fick massa rabatt för att jag äntligen hittat byxor i min längd! (hon har försökt specialbeställa åt mig flera ggr)

Förut hade cheap monday längd 36 men dom tillverkas inte längre dessvärre har jag fått höra så jag fick nöta på ett par jenas i tre år innan jag hittade dessa alternativt gå med för korta. 

• bisexx
    Peter37 skrev 2012-11-11 00:43:28 följande:
    Långa kvinnor är det vackraste jag vet
    Drömmer
  • MeNoLike

Jag är 1.79. Men hur kan du ha svårt hitta jeans?!? Lee, levis tex har 35 och 36 i längd bör verkligen räcka eller har du fördelningen på längden mer på benen?

• Lilje

180 cm.  Jag köper sällan byxor, men klänningar...omöjligt att hitta någon som når till marken.  Dom blir vidare, men inte längre oavsett storlek, och jag har långa ben.  :(

• Anna74a

Ha ha, väntar högvatten :)
    Jag är 1,78 och trivs bra med det förutom att jag inte känner mig så bekväm med högklackat.
    Känner mig som en transa.
    De flesta är kortare än mig då.

• Sally2012

ja är 186 och har problem med byxor, mitt bästa tips är väl jc egna jeans crocker/peep de finns alltid i 36 längd, annars har ju flera andra märken slutat göras i den längden.

Överdelar är inga problem för mig kan ha de flesta kläder i M/L.

Jackor är lite svårt tycker jag, men det löser sig alltid efter lite letande, och det är det som är lösningen för oss. Det finns kläder för oss långa, man måste bara söka lite mer =)

Skor är väl inga problem då jag har har 39/40 men önskar att jag kunde ha klackar, mycket fina klackar i höst =)

Sträck på er alla långa brudar =) 

• Sally2012

Måste ju tillägga att det riktiga problemet kom ju nu när jag blev gravid, inte lätt med mammajeans men har lyckats hitta ett par från mama-licious. och sen är det ju fint med strumpbyxor och klänningar så det löser sig alltid =)

• sanna91

Jag är 182 men brukar inte ha så stora problem med byxor men däremot tröjor och jackor kan va ett helsike att hitta lagom långa på ärmarna! Speciellt i vanliga klädaffärer! Borde finnas mer kläder anpassade till långa! Får ofta köpa tröjor som är för vida bara för att d ska passa på ärmarna å inte sluta vid armbågen

• eduard

Hej!

Jag heter Eduard och jag är intresserad av långa kvinnor. Glad

Jag bor i västra götaland om någon vill prata med mig så går det bra.
    Jag är en öppen man som tycker om att äta gott och dricka ett glas vin till.

Jag önskar alla en glad påsk!      

Svar på tråden Tråd för oss LÅNGA kvinnor :)