på vilken dag i ivfen brukar man börja blöda om det är misslyckat?
Hej.
Jag är inne på dag 9 som ruvare på vårt första IVF försök. Testdag nästa söndag.
Jag undrar nu när man börjar blöda om det är misslyckat. När började du blöda?
Hej.
Jag är inne på dag 9 som ruvare på vårt första IVF försök. Testdag nästa söndag.
Jag undrar nu när man börjar blöda om det är misslyckat. När började du blöda?
Hej!
Jag är inne på vår första ivf och är på ruvardag 11 idag.
Jag har också funderat mycket på sånt här, eftersom jag inte blöder överhuvudtaget.
När jag varit runt och snokat här i olika forum verkar det som om det är normalt att småblöda lite under ruvningstiden. Att blöda lite då och då är tydligen inget onormalt. :))
Se inte en blödning som ett misslyckande. Jag tror det krävs en rejäl blödning om man ska börja oroa sig.
Att småskvätta verkar inte vara något annat än normalt! Har du haft blödningar? Är det därför du funderar över det här?
Håller tummarna för dig i din ruvning!
Vanligast är på den vanliga mensdagen dvs det antal dagar du brukar ha efter ägglossning till mens (från äggutplock då). Så är det om embryot inte fäst. Har det fäst men sen släpper kan ju blödningen komma vilken dag som helst egentligen Jag önskar er stort lycka till! Förr eller senare, men helst nu så går det! Kram!
Jag var tvungen att sluta med progesteronet för att blödningen skulle komma igång vid mina misslyckade försök. Är ganska vanligt att progesteron/crinone stoppar upp blödningen. Blödningen brukade komma ca 2 dgr efter att jag slutat. . Erfarenhet av blod med, en gång gick det dåligt (utomkveds) och en gång gick det bra, lillebror :).
Jag ska fortsätta med progesteronet under hela första trimestern. Så med andra ord kanske jag inte får någon blödning alls, fastän jag inte är gravid.
Jo men man börjar blöda ändå tillslut, men det kan dröja lite extra. Dessutom så ska du ju testa och blir det minus så slutar du väl med proggisarna då?! Vid plus fortsätter du.
Jag tog min ägglossningsspruta, ovitrelle kanske det hette, den 29/10. Finns risken att den sprutan get mig ett falskt positivt om jag skulle testa idag eller i morgon när min officiella testdag är den 18e?
Ja men du tar ett gravtest på din testdag. Blir det minus (oavsett blödning) så slutar du med vaggisarna. Blir det plus på testet så fortsätter du. Läkaren sade ju att du skulle fortsätta hela första trimestern och den kommer du ju bara till om du är gravid.
Det ska gå minst 10 dgr från ägglossningssprutan till att du testar för att inte riskera få ett falskt plus. Tänk bara på att det inte måste vara kört om du testar tidigt och det blir minus.
Tog nyss ett äl-test (testade pos på ett sådant sist jag blev gravid. Var naturligt och fick missfall). Testet var så blankt det kunde bli. Så det är väl kört då. Allt jag känner är pga medicinen och mensen som är på G
Har gjort 3 ivf. Mensen kom på "vanliga" bim alla tre ggr, dvs dag 14 efter äggplock för mig. Testade var dag 18 så jag fick aldrig ens testa
Jag gick in och kollade på testet igen, inte mer än 10 min efter, och nu är det faktiskt två synliga streck. Inte så tydligt teststreck som vid positivt men ändock synligt. Så det är kanske inte kört?
De gånger jag testat och inte varit gravid har jag aldrig fått en uns av positivt streck ens efter en timme så det låter ju lovande
Äl-testet ska ju vara fullt utslag för att det ska indikera på graviditet. Får man talang på äl-test vid graviditet så ska man även få utslag på gravtest. Det kluriga med äl-test är ju att de reagerar på mkt som ex mens på gång el andra hormoner i kroppen.
Håller tummarna
10 dar efter ET. Inga proggisar i världen kunde hålla borta mensen utan den kom tidigare än vanligt. Samma efter insemination efter stimulering,jag påverkas tydligen så. Efter vanlig äl däremot så skjuter proggisarna på mensen,knäppt...
Hur har det gått TS?