• forestfairy

Skicka brev från Norge med svenska frimärken?

Hoppas jag lägger detta rätt!

Det är så att jag ska skriva till en person som sitter fängslad i Norge och undrar: Jag måste ju skicka med två frimärken då han inte har möjlighet att köpa frimärken just nu. Kan man skicka brev från Norge med svenska frimärken eller vad för frimärken måste jag köpa? 

• Svar på tråden Skicka brev från Norge med svenska frimärken?
  • strojes

Så länge det totala portot som sätts på brevet täcker kostnaden för brevet borde det gå. Fråga på ett paketutlämningsställe vad som gäller och vad det kostar för din vän i Norge att skicka brev till dig så att du skickar med rätt portovalör.

• forestfairy

Tack för svaret.
    Hur många frimärken jag måste skicka med vet jag, men ska gå ner och höra på posten imorgon ang frimärkena.
    Jag hade för mig att det inte skulle vara några problem att skicka brev med svenska frimärken från Norge, men har kanske läst fel någonstans.

• BuoBä

Nej, man kan inte skicka brev FRÅN Norge med svenska frimärken. Man måste ha norska frimärken om man postar brevet i Norge.

• Selma1966

Norge är ett annat land... man måste använda deras frimärken. Man kan ju inte använda norska frimärken i Sverige heller. Kolla om man kan beställa på nätet eller om någon annan där kan köpa åt dig (och skicka hem det till dig).

• forestfairy
    Selma1966 skrev 2012-11-11 19:05:30 följande:
    Norge är ett annat land... man måste använda deras frimärken. Man kan ju inte använda norska frimärken i Sverige heller. Kolla om man kan beställa på nätet eller om någon annan där kan köpa åt dig (och skicka hem det till dig).
    Låter krångligt, en norrman ska skicka frimärkena till mig för att jag ska skicka med dem i mitt brev som sedan ska skickas till Sverige igen! Trodde inte att det skulle vara så jobbigt med frimärken. Verkar som att det blir ett nedlagt projekt. Men tack för svaret!
  • Selma1966

Frimärken är en rutin som använts i ett par hundra år utan större problem, i alla länder Numera använder man väl oftare epost... Men det är samma regler för alla brev, oavsett om det är privat eller företag. Men försök kontakta den norska posten. De kanske kan skicka hem till dig direkt om du betalar.

• Scary

Jag har för mig att man kan beställa Norska frimärken från Norska posten. www.posten.no gå in där och kontakta de

Svar på tråden Skicka brev från Norge med svenska frimärken?