• yimby

Ge din lilla dotter lösbröst och en amningsdocka?

Betvivlar att någon förälder i Sverige skulle köpa sånt här skit till sina barn. Men man vet aldrig.

"Den kontroversiella amningsdockan kommer i sex varianter, inklusive den blåklädde pojkbebisen Cameron och den rosaklädda flickbebisen Savannah. Tillverkaren Berjuan Toys vänder sig uttryckligen till flickor så unga som två år. Förutom dockan medföljer en slags bröstlapp med fastsydda "bröstvårtor" som flickorna kan fästa på överkroppen. När barnet sedan för dockan till sig för att amma ger den ifrån sig sugljud, framtaget att låta så bebislikt som möjligt. "

www.expressen.se/nyheter/har-ar-dockan-som-fatt-foraldrar-att-ga-i-taket/

Reaktioner på det?

• Svar på tråden Ge din lilla dotter lösbröst och en amningsdocka?
  • Lufsan

Äh! Skulle inte köpa en men blir inte oerhört chockerad heller.

En dag i sänder.
  • nostalgi

Ha, ha du milde, min skapare.

Du föder ett litet barn, men kan du älska det, och ge det samma kärlek, som du själv önskar?
  • Whitetrash86

jag kan ju inte påstå att jag är förvånad.. men  min dotter (4år) klara av att amma sina dockor utan allt detta när jag amma sonen.
    Så förstår inte alls varför man måste sätta på sig "förklädet" och ha en docka som låter. 

• pontus1992

den kan nog vara rolig för småbarn

• BeanBag

Barn ammar ju ofta sina dockor utan "lösbröst" så det känns som en onödig produkt, men inte chockerande

• Deboli

Haha, visste att en sådan här tråd skulle startas.. Kan ju inte direkt påstå att man blir förvånad av sån reklam och leksak direkt.. Man har undrat länge vart samhället är på väg..

• micksaan

Skulle heller inte köpt denna. Oerhört fjantigt kan jag tycka. Barn härmar ju och leker ändå att de ammar sina dockor utan några lösbröstvårtor och sugljud.

• pontus1992

varför skulle det vara så kontroversiellt och något att gå i taket för?

• MalinEddie

Jag skulle inte köpa den eftersom barn "ammar" sina leksaker utan problem ändå utan låtsasbröst och ljud men upprörd över produkten som sådan blir jag verkligen inte. Däremot tycker jag att det är dumt att de beskriver dockan på olika sätt baserat vilket kön den har.

Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställdhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Deboli skrev 2012-11-11 15:35:45 följande:
    Haha, visste att en sådan här tråd skulle startas.. Kan ju inte direkt påstå att man blir förvånad av sån reklam och leksak direkt.. Man har undrat länge vart samhället är på väg..
    Vad är det du blir så upprörd över? Nappflaskor följer ofta med dockor och dockor som gör ljud är väl inget nytt. Det verkar som att många av de människor som blir upprörda har svårt att skilja på amning och sex och då ligger problemet hos dem, inte produkten i sig.
    Tvåbarnsmamma som tror på anknytningsteori, jämställdhet i föräldraskapet och avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Ge din lilla dotter lösbröst och en amningsdocka?