• Kärlekens gåva

Pergo utan ägglossning????

Har ätit en kur pergotime... ultraljud där en blåsa syntes som dock var stor, 26 mm... slemhinnan var 8 mm.... har kollat ägglossning i några dagar men stickorna har inte gett utslag..

Någon som har varit med om liknande... kan det vara så att ägglossningen inte kommer?!

• Svar på tråden Pergo utan ägglossning????
  • Skruttunge

Det kan mycket väl vara så att ägglossningen inte kommer. Jag har ätit 5 kurer pergo och bara fått ÄL en gång, och det var för två kurer sedan. Pergotime är ingen garanti för ägglossning, tyvärr!

• TessaLove

Håller med förre talare...
    Äl test kan också vara missvisande när man har pco. Min läkare sa detta och jag har också erfarit det själv.

• Sara H

Jag har ätit min andra kur Pergotime nu och fick äntligen ett positivt ägglossningstest. Under första kuren hade jag precis som du en stor och fin äggblåsa, men blodprovet senare visade inte på någon ägglossning, och dessutom fick jag en blödning redan på dag 22, som förmodligen var någon form av mellanblödning. Denna omgång började jag ÄL-testa redan dag 7, och när inget hade hänt på dag 15 började jag smått ge upp. Men, så på dag 16 (igår söndag) var testet positivt! Har kört med Clearblue Digital, så den glada smileyn var en perfekt start på dagen! Kollade på teststickan efteråt, och det var ett superstarkt streck på den. Så nu hoppas jag att vi prickat i det, sambon och jag. Ska ta blodprov på fredag och sen ett till på måndag för att se om det blev nån ägglossning. Men jag känner mig ganska säker, dels pga testet och pga värk i magen/ryggen sedan i torsdags, som nu börjar avta.

Så sammanfattningsvis, låt det få ta tid för kroppen att vänja sig vid behandlingen. Systemet ska ju "vakna till" och förstå vad som händer. Lycka till!

• Kärlekens gåva
    Sara H skrev 2012-12-03 12:22:21 följande:
    Jag har ätit min andra kur Pergotime nu och fick äntligen ett positivt ägglossningstest. Under första kuren hade jag precis som du en stor och fin äggblåsa, men blodprovet senare visade inte på någon ägglossning, och dessutom fick jag en blödning redan på dag 22, som förmodligen var någon form av mellanblödning. Denna omgång började jag ÄL-testa redan dag 7, och när inget hade hänt på dag 15 började jag smått ge upp. Men, så på dag 16 (igår söndag) var testet positivt! Har kört med Clearblue Digital, så den glada smileyn var en perfekt start på dagen! Kollade på teststickan efteråt, och det var ett superstarkt streck på den. Så nu hoppas jag att vi prickat i det, sambon och jag. Ska ta blodprov på fredag och sen ett till på måndag för att se om det blev nån ägglossning. Men jag känner mig ganska säker, dels pga testet och pga värk i magen/ryggen sedan i torsdags, som nu börjar avta.

Så sammanfattningsvis, låt det få ta tid för kroppen att vänja sig vid behandlingen. Systemet ska ju "vakna till" och förstå vad som händer. Lycka till!

Tack för positivt och bra svar. :)
  • Emzzannn

Jag har käkat pergotime sen juni 2012. Slutade med behandlingen av pergo i december... Hände inte ett smack för min del.. Ökade dessutom dosen så sista månaden (december) käka jag 3 tabl/dag.
    Hoppas de går bättre för dig :)

• Kärlekens gåva
    Sara H skrev 2012-12-03 12:22:21 följande:

Så sammanfattningsvis, låt det få ta tid för kroppen att vänja sig vid behandlingen. Systemet ska ju "vakna till" och förstå vad som händer. LyhUR HARcka till!

Hur har det gått för dig, har du blivit gravid?
Svar på tråden Pergo utan ägglossning????