• Anonym (villinte)

Nu tar jag snart mitt liv.. H-OCD eller förnekelse?

Någon om hört talas som H-OCD ( Homosexual OCD)dvs. tvångstankar om att man skulle vara gay.

jag skulle behöva hjälp.. orkar inte er nu seriöst.. jag tvivlar tänker tänk om , tills jag är helt matt.. Nu har jag kommit till den punkt där jag tänker snart ge upp helt.. 

Snälla svara inte i still med " Ja men du är nog lesbisk" de triggar bara tankarna "TÄNK OM" ännu mer..

ni som har erfarenhet av OCD, låter detta som HOCD?

jag e inte säker på om det fortfarande är hocd för nu tänder jag ju på tankarna!!!. Jag vet inte vad jag vill längre, jag tvivlar allt. tänk om jag faktiskt är homosexuell? (Inget fel alls med homosexuella, det bara inte känns rätt för mig ..
    I början var tanken på samma sex- sex skit äcklig, nu tänder jag ju på det det pirrar i kroppen  !!
    Jag har förlorar min attraktion till män totalt sedan dessa tankar dök upp.. tänk om de är beviset? tänk om jag faktiskt ljuger för mig själv? tänk om jag faktiskt är gay!? Det känns så feeeel..
    JAg vill inte vara gay! men tänk om jag är rädd bara för jag vägrar acceptera de?

Någon som har hört talas om HOCD, som vet skillnanden mellan det och gayförnekelse..
    Jag orkar verkligen inte mer , jag gör seriöst inte det snart.. tänk om jag är gay fast jag inte tycker de känns rätt? Vill ju vara med en man inte en kvinna!! ( tänk om ja ljög nu) !!!! GAH ja blir tokigt .. snälla hjälp.!

JAG VILL INTE VARA MED EN TJEJ; men TÄNK OM :'(  

• Svar på tråden Nu tar jag snart mitt liv.. H-OCD eller förnekelse?
  • Anonym (Anna)

Jag tror att enda sättet att lugna ner tvångstankarna är att ifrågasätta vad som vore så hemskt med om du skulle vara gay. Sen när du inte är panikslagen och mår bättre överlag kan du lättare avgöra hur det faktiskt ligger till. Det är omöjligt att veta nu, då du verkar må väldigt dåligt och vara helt fixerad vid detta. Livet är värt att leva. Även som homosexuell. Sök hjälp nu!

• Anonym (erfarenhet)

hej. du måste lugna dig!

jag VET att det känns jättesvårt har själv lidit av tvång. 

försök göra såhär: samla dig och tänk: ja jag är väl homosexuell då...sedan när du får panikkänslan över vad du just tänkte så tänker du igen: jag skiter i min panik jag är väl homosexuell då...

kan låta väldigt konstigt men du behöver avdramatisera dessa tankar för dig själv...tankarna är inte mer sanna för att du tillåter dig själv att tänka dem...

hoppas du förstår vad jag menar...jag har som sagt MYCKET erfarenhet av ocd  och jag mår idag bra...ge INTE upp!!!

• Anonym

Håller med de tidigare svaren. Du kan också utveckla det vidare och tänka "Okej jag är väl homosexuell då. I så fall kan jag tänka mig en tjej som ser väldigt manlig ut. Hon måste vara lång och mycket muskler, prata med mörk röst" Så fortsätter du att fantisera fram hur den där kvinnan skulle se och bete sig tills hon har blivit en man!

• Anonym

Jag hade det så där en period i gymnasiet, insåg mycket senare i mitt liv att jag nog är bisexuell. Har dock aldrig varit tillsammans med en kvinna (det har inte slumpat sig så) men träffat några som jag varit attraherad av. Världen gick inte under och jag är gift med en fin man.

• Anonym

Man vet ju själv om man är lesbisk och du säger att du inte är det så lita på det. Vad gör du på dagarna du kanske skulle behöva sysselsätta dig med annat? Läsa en bok eller nånting?

Om det blir för jobbigt så sök akut hjälp till psykiatrin där du får tala med någon professionell för det är svårt för folk utan erfarenhet med denna problematik och hur man ska bemöta den att hjälpa dig här. Du behöver hjälp av någon som är insatt hur ocd fungerar och kan hjälpa dig på riktigt!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-11 23:29:42 följande:
    Om det blir för jobbigt så sök akut hjälp till psykiatrin där du får tala med någon professionell för det är svårt för folk utan erfarenhet med denna problematik och hur man ska bemöta den att hjälpa dig här. Du behöver hjälp av någon som är insatt hur ocd fungerar och kan hjälpa dig på riktigt!
  • Anonym (erfarenhet)

hur mår du?

• Anonym (Privaaattt)

Snälla snälla säg att du fortfarande går in här och läser! Behöver din hjälp? Tog du dig vidare? Hur mår du idag? HUR gick du vidare? Jag sitter EXAKT i din situation nu som du satt i då! Jag går till en kbt terapeut men känner att det inte hjäper mig! Vill veta hur det gick för DIG! Mår skit och orkar inte leva såhär, klarar inte så mycket mer.... HAR EXAKT DESSA TANKAR OCH FÅR PANIK!!! När jag är glad och inte tänker på dem så tänker jag, nej jag gillar inte tjejer hur kunde jag tro det! Men sen när man blir påmind av det så kommer det och ju mer man tänker på det ju mer galnare och mer attraherad blir man!!! Blir så sjuk av detta! Söker bara bekräftelse för killar och skulle aldrig tänkta mig att vara tillsammans med en tjej! Mitt liv i framtiden har jag alltid sett mig tillsammans med en man! HJÄLP

Svar på tråden Nu tar jag snart mitt liv.. H-OCD eller förnekelse?