• Mummy

Andra gången madrassen inte är i rätt storlek,får vi pengarna tillbaka?

För ett tag sen köpte vi nya bäddmadrasser. De var nedsatta till 1100:-/st istället för 2200:-/st. När vi haft dom några veckor och de ändå inte kom ut till 200 cm gick vi tillbaka med dem för att reklamera. Vi fick då välja mellan tillgodokvitto eller välja nya madrasser direkt. Vi chansade och tog nya. Nu har vi haft dem i 1,5 vecka och det fattas ca 5-6 cm per madrass! Har vi rätt till våra pengar, eller kan de säga att vi enbart kan få tillgodokvitto? Vi måste ju ha madrasser, men vill inte köpa därifrån igen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-30 14:27
    Uppdatering: Vi beställde samma madrass men i 180*200 istället. (Enbart för att madrassen verkligen är superskön!) Nu har vi haft den i drygt 1 vecka och den är OCKSÅ för liten! Det fattas ca 8 cm. Vad trött man blir!
    I butiken har de aldrig hört något liknande. Men nu har vi fått FEM madrasser som alla är alldeles för korta

• Svar på tråden Andra gången madrassen inte är i rätt storlek,får vi pengarna tillbaka?
  • morminmor

Vad står det för mått på dom ??

• Mummy

90*200. Det står att de når full storlek efter max 5 dygn, men de gör ju inte det

• LisaSthlm

Om ni reklamerar och har kvitto ska ni kunna få pengarna tillbaka, ville de inte ge det förra gången?

• morminmor

Skumt ! Vet att våra skulle ligga platt på golvet under tre dygn innan vi skulle använda dom för dom skulle sträcka ut sig utan tyngd på ! Var e dom köpta ?

• Mummy

Första gången var det tillgodokvitto eller köpa något annat i butiken direkt. De är köpta på Jysk

• myway

Är det en reklamation så har du rätt till ny vara, alt pengar tillbaka. Du behöver inte nöjda dig med tillgodokvitto.

jag säger bara vad jag tycker
  • Mummy

Vi var i butiken igår och de var väldigt tillmötesgående. Vi fick självklart pengarna tillbaka om vi ville. Men vi valde att beställa en ny, annan madrass. Hoppas väl på tredje gången gillt

• Mummy

Kan tillägga att det inte var samma personal som denna gången sa att vi kunde få pengarna tillbaka

• Mummy

Uppdatering: Vi beställde samma madrass men i 180*200 istället. (Enbart för att madrassen verkligen är superskön!) Nu har vi haft den i drygt 1 vecka och den är OCKSÅ för liten! Det fattas ca 8 cm. Vad trött man blir!
    I butiken har de aldrig hört något liknande. Men nu har vi fått FEM madrasser som alla är alldeles för korta 

• myway

Min madrass va kort länge, men nu är det tillräckligt lång. Kan du inte kolla med dom om det är ok att du behåller den ett tag till och om den inte gett sig efter nån månad så byter du. Kan ju va så att just denna modellen behöver extra lång tid på sig.

jag säger bara vad jag tycker
  • Mummy
    myway skrev 2012-11-30 15:34:21 följande:
    Min madrass va kort länge, men nu är det tillräckligt lång. Kan du inte kolla med dom om det är ok att du behåller den ett tag till och om den inte gett sig efter nån månad så byter du. Kan ju va så att just denna modellen behöver extra lång tid på sig.

Det står att det ska ta max 5 dagar. De första madrasserna hade vi i ca 3 veckor och de blev inte längre än ungefär 195 cm
  • LisaSthlm

Av nyfikenhet, får jag fråga varför det är så viktigt? Jag har aldrig mätt vår bäddmadrass, har aldrig tänkt på om den skulle vara några centimeter för kort.

• Mummy
    LisaSthlm skrev 2012-11-30 21:11:57 följande:
    Av nyfikenhet, får jag fråga varför det är så viktigt? Jag har aldrig mätt vår bäddmadrass, har aldrig tänkt på om den skulle vara några centimeter för kort.

Det är klart att det märks om det skiljer så mycket som upp till 8-10 cm från 200 cm. Det blir inte alls snyggt när man bäddar, sover man långt upp åker kuddarna ner och det blir bara jättekonstigt. Och det allra viktigaste: De säljer den som att den ska vara 200 cm, inte 192 cm
  • loxxos

Vi är med om exakt samma sak just nu, Är inne på tredje varvet men butiken påstår nu att det ska vara så! Hur gick det för er tillslut? 

Svar på tråden Andra gången madrassen inte är i rätt storlek,får vi pengarna tillbaka?