• Alma84

Vart i Sälen ska man åka? Tips önskas :-)

Vi tänkte åka till Sälen i vinter men är osäkra på var man ska bo!?

Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter - både bra och dåliga - så är jag jättetacksam

Vi är 4 vuxna, från nybörjare till medelbra åkare - vill gärna kunna gå på någon trevlig afterski också.    

• Svar på tråden Vart i Sälen ska man åka? Tips önskas :-)
  • MissNora

Lindvallen absolut! Jag har bott på de andra orterna och jag tycker att Lindvallens atmosfär och utbud är det bästa.

SkiLodge är fantastiskt men alla närliggande stugor är också bra. Kika runt lite men viktigt är ju att man har det nära och smidigt till backarn.

• Alma84

Det är lindvallen det lutar åt för vår del så det var skönt att höra

• mia maria

Jag kan nog egentligen rekommendera samtliga anläggningar i Sälen, jag har dock vistats själv mest i Tandådalen o Hundfjället, men vet att Lindvallen är kanon också! 
    Sen har ni ju Högfjället, har förstått att det är bra drag på Högfjällshotellet där (eller har jag fel, jag har dålig koll på detta med After Ski..!?) men f.ö så kan jag tyvärr inte rekommendera något utifrån After Ski-möjligheter.

Sälfjällstorget funkar ju också, ligger dessutom nära Lindvallen.

Kika lite på www.skistar.com om ni inte redan har gjort det, eller leta upp Sälen/Ski Star på FB o ställ frågor där ang After Skin - det finns säkert folk där som har bra koll!

• Looloo97

I Lindvallen har vi åkt skidor varje år när barnen var mindre och det har ett bra utbud för alla tycker jag. Vi har bott vid alla tre "torgen" men det som var bäst tycker vi i alla fall det var vid Snötorget. Då bodde vi i Gröna byn för ett bra pris, nära till riktiga backarna och Experium och MC Donalds. 

Vid Gustavstorget är Afterski mitt på dan och då kan man ändå ta sig hem innan liftarna stänger eftersom du även har kvällsåkning i Märtabacken vid Snötorget. Vi har även bott i blå byn vid Gustavstorget men det året var så ont om snö så det gick inte att glida till/från stugan i alla fall, annars är läget bra med mycket barnbackar om man har små barn, nu åker ni ju bara vuxna så då kvittar det ju.

Vid Sälfjällstorget har vi också bott men där hamnar man alldeles för långt ifrån tycker jag, dessutom om man ska hem efter kvällsåkningen så kan det vara lite trixigt, många gånger åkte vi i mörker i stängda backar för att ta oss till stugan utan att behöva  gå uppför eftersom liftarna stängde där vi bodde. Inte så roliga backar där heller tyckte varken vi eller barnen.

Våra vänner gillar Hundfjället men vi har aldrig fått tag på stuga till rimligt pris där så det har aldrig blivit av, men vi vet flera som gillar det jättemycket.
    Annars är Trysil jättehärligt, inte långt från Sälen heller och har verkligen allt för alla smaker, dessutom långa backar så man slipper stå i liftkö bara hela tiden!

Svar på tråden Vart i Sälen ska man åka? Tips önskas :-)