• södertälje

vi som slutat röka med hjälp av e-cigg...

....har kan vi diskutera olika märken

bra eller dåligt

finns det någon hälso fara med el-ciggen 

Själv hittade jag el-cigg av en slump,har varit rökfri i 11 månader tack vara el-ciggen   

• Svar på tråden vi som slutat röka med hjälp av e-cigg...
  • MinaPrinsar

va e el-cigg? :S

Röker ej men snusar..

• GOAPPA

Köp med nikotin i stället. man kan beställa från www.nosmoke.se och då skickar dom in det från utlandet. Jag har en XPO senaste generationens el cigg. Viktigt att man köper rätt grejer annars blir det inte bra. det som är najs med är att det finns oliak smaker att välja på med.

• Johnna Sthlm
    södertälje skrev 2012-11-12 11:06:07 följande:
    ....har kan vi diskutera olika märken

bra eller dåligt

finns det någon hälso fara med el-ciggen 

Själv hittade jag el-cigg av en slump,har varit rökfri i 11 månader tack vara el-ciggen   
    Jag har varit rökfri i 4 månader och kan verkligen rekomendera att röka det istället för vanliga cigaretter. Fungerar mycket bättre än plåster eller tugummi.

Jag handlar mina ifrån www.ecocig.se
    Snabba leveranser nästa dag och seriöst företag som inriktar sig mot att sluta röka. :)
  • Karin321

Rökfri två månader, wiiee  :) Dock varvar jag nikotin-olja med icke-nikotin så är inte inne i mål än. Har haft mentol light/nikotinfri från nosmoke, men funderar på att beställa en till smak. Någon som har tips? Är tobaken bra? 

• speedie
    Karin321 skrev 2013-06-01 09:08:38 följande:
    Rökfri två månader, wiiee  :) Dock varvar jag nikotin-olja med icke-nikotin så är inte inne i mål än. Har haft mentol light/nikotinfri från nosmoke, men funderar på att beställa en till smak. Någon som har tips? Är tobaken bra? 
    Kan rekommendera reb bull och coca cola :) Riktigt bra smaker!!!  Jag köpte mina smaker samt ecigg på www.myvape.se
    Här är länkar :)

http://www.myvape.se/p79/

http://www.myvape.se/p45/

• Framton87
    speedie skrev 2013-10-07 18:07:07 följande:
    Kan rekommendera reb bull och coca cola :) Riktigt bra smaker!!!  Jag köpte mina smaker samt ecigg på www.myvape.se
    Här är länkar :)

www.myvape.se/p79/

www.myvape.se/p45/

Bockar och bugar :) Fick i dagarna hem min första ecigarett. Kanonsida du rekommenderat. Har du testat RY4 ? Är nyfiken, men lite osäker.
  • Mymla

Vilken styrka på nikotinet ska man börja med? Har e-cigg utan nikotin men blir mest förbannad när jag inte får nicokick. Röker som en borstbindare men vill verkligen sluta, eller trappa ner åtminstone...

• PerErikSvensson
    Mymla skrev 2013-10-19 15:16:22 följande:
    Vilken styrka på nikotinet ska man börja med? Har e-cigg utan nikotin men blir mest förbannad när jag inte får nicokick. Röker som en borstbindare men vill verkligen sluta, eller trappa ner åtminstone...
    Röker du mycket så rekommenderar jag minst 18mg, kanske t.o.m. 24mg.
    Beroende på om du vill ha kvar tobakssmak eller inte, så är denna bra: http://www.myvape.se/p73/
    Att den smakar som Marlboro är väl inte helt 100%, men den har så snarlik smak man kan komma enligt min mening.
  • MtillMoJ

Skulle någon kunna hjälpa mig att konkret säga vad jag som nybörjare ska köpa!? Ser ju iof att ni handlar från olika sidor, men det är väll ungefär liknande produkter. Jag röker nu Prince, ca 8 om dagen. Vill inte ha någon fruktsmak eller liknande. :)

• saramedpeter
    MtillMoJ skrev 2013-11-20 10:20:45 följande:
    Skulle någon kunna hjälpa mig att konkret säga vad jag som nybörjare ska köpa!? Ser ju iof att ni handlar från olika sidor, men det är väll ungefär liknande produkter. Jag röker nu Prince, ca 8 om dagen. Vill inte ha någon fruktsmak eller liknande. :)

Jag hade lika svårt att välja en bra elcigarett jag med och mitt tips är att välja dem sidor som ser seriösa ut.

Jag märkte att det fanns hundratals med sidor som sålde elcigaretter och bestämde därför att jag först skulle välja någon Svensk sida som hade e cigaretter. Sedan så gick jag på hur sidorna såg ut och dem som verkgade seriösa och kollade också ifall det var ett riktigt företag bakom då man gärna vill veta att garanti och sådant skall gälla eftersom man endå behöver lägga ut över 500kr.

Jag valde onecig för jag tyckte dem verkade seriösa, och den såg ut som en riktig cigarett, dock så höll deras elcigg inte riktigt den kvalite jag ville ha och smaken var inte speciellt bra heller samt det där rivet som vi som rökare speciellt vi som röker dem starkare smakerna vill ha.

Blev tippsad om ecocig som skulle vara seriösa och nu är jag helt rökfri och kan starkt rekomendera deras Tobakssmak :ecocig.se/product.php

Deras elcigarett är desutom rekomenderad av läkare och vad jag förstått tillverkar dem och är dem enda i Sverige som faktiskt tillverkar deras produkter själva.

www.ecocig.se

• gustavhoo

Jag har provat el-cigg i snart 3 års tid, av och till och varvat med vanliga cigaretter. Men NU för kanske 3 månader sedan så lyckades jag hitta det som passade mig bäst!

En e-cigg av modell "clearomizer" är ett måste för mig!

Även om jag endast rökte 8 st Level per dag så var jag tvungen att välja 24mg för att hålla mig "nöjd".

Att välja batteri är också det ganska svårt, men jag valde ett där man själv kan ställa in styrkan på (köpte 2st så att jag har ett extra när jag laddar det andra). Vision spinner heter det och valde ett med 1300mah (räcker kanske i 2 dagar ungefär).

De clearomizers jag har testat är "Kanger Protank2" och "Kanger T3S". Har också ett "kraftpaket" från www.paulsaar.se på väg hem. (bara för att testa).

Sen så funderar jag på att beställa hem en ViVi Nova 3.5ml..

Spelar egentligen ingen roll vilken av dessa clearomizers du väljer. Tycker dom funkar lika bra ungefär. 

Det som är speciellt med de 2 som jag provat är att man själv kan byta ut förbrännare i botten istället för att köpa en helt ny clearomizer. 

När det kommer till vätskor så har jag provat lite olika modeller. Men fastnat för Hangsens vätskor. Säljs av www.elcigg.se och www.myvape.se.

Jag blandar en som heter "USA-Mix VG" 70% och RY4 30%.

Detta för att få mer VG än PG som den andra innehåller. VG är vegetabilisk olja, som är skönare för halsen. Plus att vätskan blir tjockare vilket gör att den räcker längre. Priserna är dock desamma. 

Allt kan låta väldigt krångligt, men i grunden är det ganska enkelt. Bara man sätter sig in i varje produkt en i taget så får man bra koll. 

(Clearomizer, batteri, vätska och förbrännare).

Hur mår jag då?

Ja, min sambo (röker inte) är väldigt glad. Min plånbok är väldigt glad, mina barn är nog dom också väldigt glada.

Jag orkar mycket mera, hostar inte alls längre och maten är jättegod!!!
    Mitt humör är på topp, även om jag inte röker vanliga cigg.. Så rekommenderar jag det här?

Ja! Väldigt starkt! Tycker alla rökare ska ge det en RIKTIGT chans! 

Bomba mig med frågor! Som sagt 3 års erfarenhet :)

Svar på tråden vi som slutat röka med hjälp av e-cigg...