• Anonym (äckligt?)

Är det äckligt att köpa/få begagnade underkläder till barnen?

Jag blev lite ställd här och undrar egentligen om det är snuskigt att köpa begagnade underkläder. Såg några fina på Tradera som jag tror dottern skulle uppskatta, men sen kom jag att tänka på att det kanske inte är så trevligt. Jag skulle nog själv inte vilja använda avlagda trosor men på något sätt känns det inte lika äckligt när det gäller barn.
    Alltså, vore det ofräscht av mig att köpa dem åt henne?

• Svar på tråden Är det äckligt att köpa/få begagnade underkläder till barnen?
  • Miss P71

Jag hade aldrig köpt det. för som du själv skriver att du hade inte själv köpt det till dig! Underkläder är nog det som man verkligen inte köper efter någon annan använt det!

• hymafr

Lika äckligt som att använda landstingets trosor på sjukhusen.

Dvs - en smaksak. 

• Anonym (äckligt?)

Är det lika med underkläder som ärvs mellan barnen? På ett sätt tycker jag det är skönt att slippa alla kemikalier så nära inpå kroppen, dvs det är positivt att de är tvättade många gånger, men som sagt jag själv skulle ju inte vilja ha någon annans avlagda..

• Anonym (snuskig?)
    Anonym (äckligt?) skrev 2012-11-12 12:26:32 följande:
    Är det lika med underkläder som ärvs mellan barnen? På ett sätt tycker jag det är skönt att slippa alla kemikalier så nära inpå kroppen, dvs det är positivt att de är tvättade många gånger, men som sagt jag själv skulle ju inte vilja ha någon annans avlagda..
    Mina barn ärver underkläder (alltså småsyskonen får de äldre syskonens gamla). Tycker inte att det är snuskigt. Dom är ju tvättade liksom. Och småsyskonen får inte alla underkläder, bara dom som är fräscha och inte söndertvättade eller så.
    Däremot skulle jag inte köpa beg. underkläder till barnen på t.ex. tradera, där drar jag gränsen.
  • Apopan

Jag är helt för att köpa begagnade kläder, köper själv alla kläder begagnat, förutom underkläder! Min sambo kan köra begagnade underkläder också, sålänge de tvättas ordentligt innan. Men för en själv tar det emot, och jag skulle därför inte köpa till mitt barn heller... Men som sagt, ser de fräscha ut och tvättas ordentligt så är det ju egentligen inte äckligt, det sitter mer i huvudet :)

• bbbbbbbb

Använda? Men tvättade?

Jag förstår inte att någon skulle vilja köpa använda barntrosor om de inte tände på sådant, och producerar barn ens tilräckligt med vätskor för att det ska vara någon mening med det? Dessutom trodde jag det var emot Traderas regler att sälja begagnade underkläder.

• Anonym (äckligt?)
    bbbbbbbb skrev 2012-11-12 12:29:48 följande:
    Använda? Men tvättade?

Jag förstår inte att någon skulle vilja köpa använda barntrosor om de inte tände på sådant, och producerar barn ens tilräckligt med vätskor för att det ska vara någon mening med det? Dessutom trodde jag det var emot Traderas regler att sälja begagnade underkläder.
    Ja de är väl fortfarande använda av ett barn även om de ät tvättade? 
    De har ju en kategori för nya underkläder men detta var under övrigt där jag uppfattade att det inte var butiksnya trosor så att säga. 
Svar på tråden Är det äckligt att köpa/få begagnade underkläder till barnen?