• Anonym

    vet inte vad jag ska göra...

    Jag har varit tillsammans med min man i 11 år och varit gifta i 7. Det har alltid bråkats om allt mellan himmel och jord och nu orkar jag inte mer. Förra natten frågade han varför jag inte hade köpt duschtvål till honom men bara till barnen. Det är mycket små saker och han säger saker som sårar. Jag har väl inte varit den bästa hustrun kanske och sex har jag inte alls lust med. Det är bara han som tar initiativ och jag halvhjärtat försöker, kan inte säga att det finns sex lust i mig alls, har inte funnits på länge. All min energi går till barnen och ibland blir även de klämda av våra bråk. Jag har blivit en person som jag inte själv gillar heller, blivit tråkig och lite små butter.
    Jag ogillar hur han ibland är med våra barn. Han är på vår äldsta pojke mycket men däremot inte alls lika på lill tjejen. När jag säger åt honom så tycker han att jag inte ska säga något och inte inför barnen, nej det håller jag med om, men jag måste få uttrycka mig om hur jag upplever situationen.Han säger med att hade jag visat mer känslor och haft sex och allt det där med honom så hade han inte varit sån här mot barnen. Ibland har han ett hett temperament och ibland är jag rädd att stor pojken ska få stryk. Jag har fått stoppa dom ett par gånger.
    Jag är rädd för skilsmässa, för att flytta hem till sverige och barnen har bra skola och trivs här. 
    Vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden vet inte vad jag ska göra...
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Jag tror att ni båda två saknar närhet och kontakt och är besvikna och frustrerade av det. Du saknar att kunna uttrycka dig och få förståelse för dina åsikter. Han saknar sex och fysisk intimitet.

    Ni har länge haft bråk och konfllikter och det tär mycket på känslorna och relationen. Det är mycket viktigt att lösa konflikter så att båda känner att man blivit lyssnade på och att lösningarna kan accepteras av båda. Annars krymper vi-känslan ihop och samhörigheten minskar. Det finns möjlighet att få hjälp på familjerådgivningen om ni båda känner att ni vill satsa på er relation.

    Ni behöver förstå varandra bättre och trappa ner konfliktnivån betydligt med eller utan hjälp utifrån. Det är inte bra att du känner att du förändrats i relationen. Man behöver känna att man kan vara den man är och bli acceperad för det annars försvinner glädjen och lusten.

    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden vet inte vad jag ska göra...