• Anonym (Undrar)

Blod efter kräkts

Jag kräktes förut idag och efter när jag sköljde ur munnen och harklade och spottade såg jag lite blod, det vara vääldigt lite men antar att det var blod.

Undrar vad det kan komma ifrån? Googlade lite men stog mest om magsår och jag har inte ont i magen eller nåt och såg inget blod i själva kräket vad jag tänkte på.

Någon här som har någon aning om vad det kan komma ifrån eller om det kan vara nåt farligt?   

• Svar på tråden Blod efter kräkts
  • pluvdo

Jag brukade ha halsbränna någon gång per månad fram tills för ett tag sedan (eftersom jag drack mycket cola, vilket jag nu dragit ner på), och då var jag ibland tvungen att spy. Då kom det ofta med vad som såg ut att vara blod precis på slutet. Jag tror ju att det är halsen eller någonting annat på vägen som blir sönderfrätt av det sura maginnehållet och att det då börjar blöda lite. Inte att det är nere i magen det blöder. Men jag vet inte, det är bara vad jag tror.

• Anonym (Ssk)

När man kräks kan små blodkärl i matstupen eller svalget brista och blöda lite. Det är inte farligt.

• Anonym (Undrar)

Det var nåt sånt jag tänkte att det var, så ingen fara alltså. Tack för era svar.

• Johans Pillerill

Det ska komma rätt ordentliga mängder innan du behöver oroa dig. Jag kräks jätteofta nu som gravid, typ dagligen i över 7 månader, och det är ofta blodstrimmor i kräket men det är bara slemhinnorna som blöder lite av all ansträngning när jag kräks, var likadant förra graviditeten. När det börjar vara rent blod, blodklumpar etc i kräket är det dags att bli lite nojig.

• Ruggugglan
    Johans Pillerill skrev 2012-11-12 22:22:39 följande:
    Det ska komma rätt ordentliga mängder innan du behöver oroa dig. Jag kräks jätteofta nu som gravid, typ dagligen i över 7 månader, och det är ofta blodstrimmor i kräket men det är bara slemhinnorna som blöder lite av all ansträngning när jag kräks, var likadant förra graviditeten. När det börjar vara rent blod, blodklumpar etc i kräket är det dags att bli lite nojig.
    Eller när kräket ser ut som kaffesump.
Svar på tråden Blod efter kräkts