Hur snabbt blev er valp rumsren? Hur länge var ni lediga från jobbet?
Min sambo har ÄNTLIGEN fått in tanken och viljan att vi skulle kunna skaffa hund (han hade till och med tänkt överraska mig med att åka till en kennel på min födelsedag innan han insåg att det behövs lite mer planering, han har aldrig haft hund innan). I alla fall, till min fråga.
Jag har haft hund tidigare, men då jag bara var 13 när vi skaffade henne var mamma hemma från jobbet i två veckor för att hon skulle få landa och kickstarta rumsrenheten etc. Jag skulle ju gärna vara ledig men mamma och pappa var egna företagare - lättare att bestämma sin semester...
I alla fall, räcker en veckas ledighet? Tanken är att hunden i så fall kommer vara med mig på jobbet om dagarna sedan, och så kan min sambo hämta honom/henne när han slutar skolan (sen börjar ju jag också plugga i sinom tid men då får man ju lösa det då, har ju faktiskt mina föräldrar som lyxar runt hemma halva året och som älskar hundar men inte vill ha en på heltid, hehe).
Helt enkelt, räcker det med en veckas ledighet? Förstår att vissa säkert klarar det utan att vara lediga, men jag vill ju låta valpen få en så lugn start som möjligt (sen kan man ju kanske vänta också om man väl bestämt sig, och ta det till sommarledigheten i så fall också).