• Anonym (panik)

Panik Pergotime-finns alternativ på hälsokost? Eller någon som har över?

Hej

Finns det någon som kan hjälpa mig?

Ringde gyn och undrade varför receptet inte kommit, ska börja med Pergotime igen i morgon. Då var mottagningen stängd och öppnar inte förrän på fredag!!!

Vill inte missa behandlingen och söker febrilt efter alternativ!!

Någon som har något tips??  

• Svar på tråden Panik Pergotime-finns alternativ på hälsokost? Eller någon som har över?
  • Nordanvinden08

Kan det inte ha skickats elektoniskt, dvs att du bara behöver vsa leg på apoteket då det redan ligger inne:)

• Anonym (panik)

jodå det skickas elektroniskt men hon srev aldrig ut det innan de stängde... Och anledningen till att jag vill börja nu är att jag inte vll vänta till nästa cykel. Och man kan bara börja dag 3-5 i cykeln,,

Tack för tips om rosenrot, på vilket sätt hjälper det ÄL?

• semlorna

Gör det verkligen så stor skillnad att vänta en cykel att du letar alternativ såhär? Jag förstår att du vill komma igång men det är bättre att få ett recept. Dessutom ska du väl till Gun och kolla hur slemhinnan och så reagerar på dosen?

• Nordanvinden08

Hur vet du att hon inte skickade iväg det? Jag förstår din frustrastion, när man kämpar så är en månad lååååång tid...
    Kram till dig.

• Anonym (panik)

Tack Nordanvinden! Vet pga att det inte kommit in något till apoteken. Pratade med gyn dagen innan precis innan de stängde och dotorn skulle skriva ut receptet men glömde väl bord det eftersom det var precis innan stängning.

Och ja, en månad är väldigt lång tid, speciellt när man som jag är på sluttampen av min egen fertila period, dvs varje månad som jag har chans att bli gravid med egna ägg är superviktig....

• Nordanvinden08

Åh va jobbigt!!! Ledsen att höra det:( Vilken knäpp klinik om jag får säga det som inte är öppen dagligen!
    ...

• Pastell

Klart det är jobbigt att vänta ytterligare en månad när man kämpat länge, det har jag också. Men det förstår du väll själv att du inte kan få pergo av någon annan på FL. Det är olagligt.

• Coyote

Finns det ingen annan klinik du kan vända dig till?

• ettplustack

Du får läsa på om rosenrot, många som blivit gravida med det. Har du ätit pergotime innan ? För jag åt pergotime varannan månad för om man har ätit det innan kan effekten sitta kvar på något sätt även till månaden efter.

Jag blev gravid på kur 6 och jag vet vilken jävla resa det är, fy fan.  Hoppas det tar sig för dig men försök slappna av och försök utan pergotime denna månad.  

• Anonym (panik)

Tack för stöd, skönt att det finns gulliga människor som orkar svara och engagera sig.

Problemet är löst! Fick tag på en annan klinik som hjälpte mig med receptet, börjar idag!

Kram alla!

• LängtansBlåaBlomma
    ettplustack skrev 2012-11-13 19:17:50 följande:

Du får läsa på om rosenrot, många som blivit gravida med det. Har du ätit pergotime innan ? För jag åt pergotime varannan månad för om man har ätit det innan kan effekten sitta kvar på något sätt även till månaden efter.

Jag blev gravid på kur 6 och jag vet vilken jävla resa det är, fy fan.  Hoppas det tar sig för dig men försök slappna av och försök utan pergotime denna månad.  

Pergotime är mer effektivt än Rosenrot tror jag.
  • ettplustack
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-11-14 23:04:08 följande:
    Pergotime är mer effektivt än Rosenrot tror jag.
    Ja självklart men jag fick ägglossning även med rosenrot, ökade flytningar osv. Men ja jag blev gravid med pergotime. Rosenrot köper man på hälsokost det andra är receptbelagt så självklart är det mer effektivt =)
Svar på tråden Panik Pergotime-finns alternativ på hälsokost? Eller någon som har över?