Äntligen fick vi gå från UL med ett lyckligt leende
Idag var vi på det stora utökade UL och det gick så bra som det någonsin kan göra! Allt såg kanonbra ut och tro mig, vårat lilla barn blev VÄLDIGT noggrant undersökt, från topp till tå.
Det var t o m 2 ultraljudsläkare med när hjärtat skulle undersökas, vi blev erbjudna ett nytt UL i v.24-25 för att kolla hjärtat en gång till endast eftersom vissa saker inte syns på detta UL och det tackade vi givetvis ja till. Dom poängterade dock att allt såg fint ut och att dom inte trodde att det fanns ngr avvikelser alls.
Känns helt overkligt att absolut allt såg fint ut, vi hade räknat med motsatsen även om magkänslan hela tiden sagt att vårat lilla barn är friskt Listan på det hon gick igenom var låååång och det tog ca 1 timme, visst det finns inga garantier för allt syns ju inte på Ul och endast ett fvp hade bekräftat en kromosomavvikelse men vi tar det ändå med ro.Fanns ju iallafall inget som tydde på nåt fel så nu har bestämt oss för att slappna av och glädja oss åt det lilla livet. Vi frågade på slutet om hon sett könet (hon kallade hela tiden bebisen för han
) och det sa hon att ja det hade hon gjort, och min sambo tyckte sig se en snopp men jag som hade tänkt att försöka se hade inte en tanke på det under tiden hon kollade. Så det får vara en hemlighet i sisådär 20 v till
Jag har moderkaka i framvägg så det förklarar de sena och inte helt klockrena sparkarna, det var oxå skönt att se ganska vild bebis därinne då den varit rätt stillsam under de andra UL, en livlig bebis är ju ett bra tecken (även om det såklart finns lugna bebisar som mår finfint)
Tack alla för stödet, nu lämnar jag detta forumet och tänker inte komma tillbaka KRAM