• Trottoarbonden

Astmamedicin som inte påverkar humöret - Pulmicort fungerar inte

Hej!

Vår son reagerar med mycket dåligt humör på sin Pulmicort mot infektionsutlöst astma.
    Jag hoppas nu att någon här har samma erfarenhet som vi och har bytt till en annan medicin som inte gett denna effekt.
    Vi har provat Singulair, och det fungerade inte alls. Då blev humöret totalt katastrof.

• Svar på tråden Astmamedicin som inte påverkar humöret - Pulmicort fungerar inte
  • Philippa

Min son får Airomir som fungerar bra

• Trottoarbonden
    Philippa skrev 2012-11-12 20:42:16 följande:
    Min son får Airomir som fungerar bra

Trevligt att ni har en medicin som fungerar. Har han haft humörpåverkan av någon annan medicin? Jag är nämligen intresserad av att hitta någon annan som haft samma besvär som vår son och som sedan sluppit besvären med en annan medicin.
  • Dr Mupp

VÅr son får kombinationen airomir och flutide. Ingen humörpåverkan. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Milo o Lions mamma

Hej! Googlade och hittade in här 😊 Jag har nämligen en 4-årig son som behandlas med Airomir & Flutide för sin förkylningsastma. Vi tycker att han blir väldigt påverkad av astman/medicineringen (?) . Söker information på egen hand eftersom läkaren inte vill säga att det är en biverkning.... Vi själva är ganska säkra på att det finns en koppling! Jag tar tacksamt emot erfarenheter, tips och råd av er som kanske är/varit i samma situation! Tack!

• Jenita659

Det är cortisonet som ger humörpåverkan, men också den som hjälper emot astman långsiktigt. Airomir är ju bara kortsiktig behandling. Singulair pulver hade inte de biverkningarna upplevde vi när barnen var yngre men ger inte de typ efter 4-5 år.

Svar på tråden Astmamedicin som inte påverkar humöret - Pulmicort fungerar inte