• Pyspunkan

    Hur döljer man profilbilden för allmänheten på Facebook?

    Hej!

    Jag undrar om någon här kan hjälpa mig. Sitter förtvivlat och försöker få kontroll över min Facebook (inte det lättaste  ). Jag vill inte att allmänheten (dvs de som ej är mina vänner) ska kunna söka på mitt namn och se min profilbild, vad jag gillat osv. 

    Hur sjutton ändrar jag detta? 

    Tack på förhand! 


  • Svar på tråden Hur döljer man profilbilden för allmänheten på Facebook?
  • Pyspunkan
    Cathl skrev 2012-11-12 20:39:17 följande:
    Gå in på sekretess :)
    Jag har varit inne där och det ser ut som att bara mina vänner kan se informationen. Men. När jag kollade vad som är offentligt så syns alla mina profilbilder (inklusive kommentarer till dem) och alla saker jag "gillat". 

    Nu blir jag så osäker på vad som egentligen syns... Det är ju inte det att jag håller på med Top Secret-grejjer på fejjan men jag vill ändå vara såpass anonym så att man inte kan se alla mina profilbilder och vad jag gillat. 

    Såhär ser det ut: Vet du Cathl, eller någon annan, om det är rätt eller om jag ska trycka i/för något mer?


  • Pyspunkan
    Bollhav skrev 2012-11-12 21:10:24 följande:
    Kan det vara att du är inloggad när du kollar?
    Hmm. Så kanske det kan vara? Har kollat med en annan webbläsare och sökt mitt namn+Facebook och då kommer man inte ens in där utan det står "logga in to se the full results". 

    Vet inte riktigt hur jag ska kunna kolla utan att själv vara inloggad? Kanske får be någon som jag inte är vän med där att kolla?

    Vet ni vad som syns på er Facebook? 
  • Cathl

    How to connect är rubriken när jag kollar i mobilen... Gå först in på sekretess sen how to connect o där väljer du vem som ska få hitta dig när de söker på ditt namn

  • Cathl

    Ja vill man veta de så gå kn på din profil sen ska man klicka på avancerat tror jag det står sen där kan man välja att se hur andra ser din profil

  • Nape

    Åh, jag lånar tråden om det är ok? Jag har en stalker och det har varit lugnt i flera år. Har försökt göra mig osökbar på Facebook, men fick häromdagen ett meddelande från stalkern.

    Vad har jag gjort för fel med inställningarna? Är det för att vi har en gemensam vän? Kan h*n se vad jag skriver på Facebook? Mina bilder?

    Känns inte bra..

  • Prissan

    Profilbild och omslagsbild är offentliga, föreslår att du bara har en bild på något annat än dig själv om du inte vill att alla ska se dig. Sen kan du också välja vilka som kan söka efter dig på FB om du inte vill att okända/ oönskade människor kan söka din profil. Glad

Svar på tråden Hur döljer man profilbilden för allmänheten på Facebook?