Öronbarn under 1 år...
Hej
Min son är snart om ngn vecka 1 år.
När han var 9 månader så operades det in rör i öronen på honom då han haft ca 14 dubbelsidiga öroninflammationer med lika många antibiotika kurer.han har även haft hörselgångs inflammation. Vet inte om det varit ngt mera.
De operade honom trots att han var under 10kg vilket tydligen var gränsen för operation. Han var lite lätt förkyld under operationen men ALLT gick bra och ALLT gick bra efter och vi fick åka hem.
Inga problem hemma allt var frid och fröjd.
Återbesök hos öronspec efter 1 månade blev inte som vi trodde. Han hade fullt med klägg i öronen och de kunde inte göra rent allt. de såg inte ens rören. Fick ny tid efter ngn månad. Men...
...vi fick ringa förra måndagen då han hade allt som tydde på en öroninflammation och han skrek av smärta när han drog i örat. och fick komma till öronläkaren och de var som vi trodde klägget hade blivit värre och det gick inte att göra rent. Men på det vi berättade och det lilla läkaren kunde skymta tydde det på en öroninflammation bakom allt. fick order om att köra stenhårt med salvan (terracoltione) och sedan en ny antibiotika kur och återbesök om två veckor för att se hur det skulle se ut.
Idag ringde vi igen. det är ohållbart hemma. Fick komma på eftermiddagen och de var som vi trodde inget bättre och det gick inte att göra rent (pga min son inte kunde sitta still samt att det var så kladdigt) då bokade de in oss på en operationstid imorgon för att söva och göra rent och kolla hur det ser ut i öronen.
Jag vet inte vad jag ska tro, vad jag vill veta, vad jag vill ha hjälp med här i forumet....men finns det ngn med liknade erfarenhet eller tips och ideer?
(PS det sista jag vill höra är att jag är en dålig mamma)