• Anonym

Ersättning för vanprydande ärr på armarna...

Jag fick i dag hem brev från försäkringsbolaget ang. min anmälan om Borderline Personlighetsstörning. Hon skrev att jag kan få ersättning för mina vanprydande ärr på armarna (självskador). Är det någon här som fått ersättning för ärr på armarna och hur mycket fick du/ni? *nyfiken*

• Svar på tråden Ersättning för vanprydande ärr på armarna...
  • Jessi08

Får man ersättning för självförvållade är?:/Vilket försäkringsbolag har du?

• Anonym
    Jessi08 skrev 2012-11-13 00:22:19 följande:
    Får man ersättning för självförvållade är?:/Vilket försäkringsbolag har du?

Ja, det får man. Länsförsäkringar.
  • Jessi08

Ok..min sambo fick ärr i ansiktet efter misshandel under arbetstid,rejäla 3000:-fick han av trygg hansa.Länsförsäkringar är dock bra.Lycka till!

• Tonårsmorsan

Länsförsäkringar har varit riktigt urusla för oss. Men lycka till!

Stå på dig, annars gör någon annan det.
  • Anonym

Oj, det har jag inte tänkt på att man kan söka ersättning för, ska kontakta mitt försäkringsbolag.

• Mamma MalinE

Jag har fått ersättning för ärr efter självskada. Har Länsförsäkringar och hade inga problem med att få uttåg ersättning

• Anonym
    Mamma MalinE skrev 2012-11-13 21:46:10 följande:
    Jag har fått ersättning för ärr efter självskada. Har Länsförsäkringar och hade inga problem med att få uttåg ersättning

Hej, vad roligt för dig! Hur mycket fick du och hur lång tid tog det tills du fick ersättningen utbetald?
  • Anonym
    Imortaelis skrev 2012-11-14 08:42:01 följande:
    Varför betalar dom ut ersättning för något självförvållat?

Man får ersättning för ärr, när man sökt vård för "olyckan". Jag har diagnosen Borderline och fått ersättning för medicinsk invaliditet och för förvärvsmässig invaliditet. Jag självskadade mig under den tid jag var "sjuk". Fick ju vård för mitt mående. Därför kan man få ersättning för självskadeärr. En frisk människa självskadar sig inte.
  • Imortaelis
    Anonym skrev 2012-11-14 09:18:54 följande:

Man får ersättning för ärr, när man sökt vård för "olyckan". Jag har diagnosen Borderline och fått ersättning för medicinsk invaliditet och för förvärvsmässig invaliditet. Jag självskadade mig under den tid jag var "sjuk". Fick ju vård för mitt mående. Därför kan man få ersättning för självskadeärr. En frisk människa självskadar sig inte.
    Okej.
    Tycker det låter ganska konstigt, hur man än vänder och vrider på det så är det ju dock självförvållat och ingen olycka. Dock ser dom väl lite mer till omständigheterna då.
    Vad är tanken med ersättningen? Någon form av ersättning för psykisk lidande som ärren ger?
Svar på tråden Ersättning för vanprydande ärr på armarna...