• Anonym

Överlycklig! Kondylomen borta på 1 vecka!!!

Hej! För ungefär en vecka sedan hittade jag en tråd här på FL, som handlade om hur man får bort kondylom på 1 vecka med hjälp av äppelcidervinäger. Trött som jag var på min kondylom gick jag och köpte äppelcidervinäger, bomullsbollar och trosskydd och satte igång proceduren.

Man skulle alltså dränka bomullsbollen i äppelcidervinäger och på något sätt klämma fast den på det kondylomdrabbade stället, och ha bollen där i ett par timmar. Det sved litegrann, men inte alls farligt. Efteråt duschade jag av mig och smörjde in underlivet med olivolja. Dagen efter skulle jag göra om samma sak, men då det sved något FRUKTANSVÄRT så fort jag duttade lite med vinägern, så struntade jag i det, och har nu istället smort med enbart olivolja 1-2 gånger om dagen i 4-5 dagar.

Idag, alldeles nyss faktiskt, satt jag på toa och skulle i vanlig ordning smörja med olivolja, och kände att det sved lite. Jag kände med fingrarna och vad känner jag? VÅRTORNA ÄR BORTA! Från att ha ca 20 st till att ha kanske 3 pyttesmå, på så kort tid!!! Jag är just nu världens lyckligaste tjej! Skrattande Ska fortsätta smörja med olivolja i ett par dagar till så förhoppningsvis är allting borta om några dagar!

Jag vill tacka tjejen som la upp tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m57903126.html

Jag vet inte om det var äppelcidervinägern som jag endast hade på EN gång, eller om det var olivoljan, eller om jag helt enkelt haft vårtorna såpass länge (7 månader) att de faktiskt ramlade bort av sig själva, men något är det och jag är JÄTTEGLAD!

Tjejer och killar, har ni kondylom och inte vill/vågar köpa medel som wartec eller frysa/bränna bort vårtorna, testa detta! Mycket billigare och det ger faktiskt resultat!!! 

(Jag vet att det inte tar bort själva viruset, men vårtorna som gör att man känner sig äcklig försvinner iallafall!!!)

LYCKA TILL!!! Skrattande

• Svar på tråden Överlycklig! Kondylomen borta på 1 vecka!!!
  • Anonym

Någon som testat än? Skrattande Jag är fortfarande överlycklig... Skrattande

• Anonym (Fan ta vårtor)

Har inte testat just äppelcidervinäger, men när jag upptäkte mina vårtor så var det direkt till mottagningen och få ut condyline. Sen öste jag på med condyline, vanligt vårtmedel (för fötterna) och ricinolja.....
    Där kan jag ge ett tips...Gör inte så. Var helt skinnflådd och kunde knappt röra mig på en hel vecka.

Skulle det vara så att vårtorna dyker upp igen så kommer jag utan tvekan testa vinägern. 

• Anonym
    Anonym (Fan ta vårtor) skrev 2013-01-16 17:40:05 följande:
    Har inte testat just äppelcidervinäger, men när jag upptäkte mina vårtor så var det direkt till mottagningen och få ut condyline. Sen öste jag på med condyline, vanligt vårtmedel (för fötterna) och ricinolja.....
    Där kan jag ge ett tips...Gör inte så. Var helt skinnflådd och kunde knappt röra mig på en hel vecka.

Skulle det vara så att vårtorna dyker upp igen så kommer jag utan tvekan testa vinägern. 
    Usch då, det låter inget skönt! :/

Ja, testa absolut detta! Billigt och superduperbra! :) 
  • Anonym (försök 1)

Hej har hittat din tråd och avskytt min kondylom i flera år så tänker nu testa och posta här så fort jag kan hur det har gått - oavsett om det ger resultat eller ej. 
    Har sökt hjälp hos gyn tidigare men fått svaret "det går över av sig själv" trots att jag verkligen bett om hjälp 3-4 gånger. Det har varit kvar sen 2008 - nu är det 2013 så undrar hur det går över av sig självt helt ärligt.

Men verkligen intressant tråd ska bli kul att se om det ger resultat, startar idag :)  

• Anonym (Ts)
    Anonym (försök 1) skrev 2013-05-18 09:50:44 följande:
    Hej har hittat din tråd och avskytt min kondylom i flera år så tänker nu testa och posta här så fort jag kan hur det har gått - oavsett om det ger resultat eller ej.  Har sökt hjälp hos gyn tidigare men fått svaret "det går över av sig själv" trots att jag verkligen bett om hjälp 3-4 gånger. Det har varit kvar sen 2008 - nu är det 2013 så undrar hur det går över av sig självt helt ärligt. Men verkligen intressant tråd ska bli kul att se om det ger resultat, startar idag :)  

Läkarna gör inte mycket åt sådant här tyvärr, då får man ta saken i egna händer! :) detta gör knappt ont, det svider kanske lite efter några timmar med äcv men det fräter ju inte sönder hela underlivet som tex wartec kan göra. Olivoljan känns ju ingenting, och dessutomr det billigt! :) hoppas det fungerar på dig också! Ja skriv gärna om hur det har gått!!! :) kram och lycka till!
  • HannaS86
    Anonym (försök 1) skrev 2013-05-18 09:50:44 följande:
    Hej har hittat din tråd och avskytt min kondylom i flera år så tänker nu testa och posta här så fort jag kan hur det har gått - oavsett om det ger resultat eller ej. 
    Har sökt hjälp hos gyn tidigare men fått svaret "det går över av sig själv" trots att jag verkligen bett om hjälp 3-4 gånger. Det har varit kvar sen 2008 - nu är det 2013 så undrar hur det går över av sig självt helt ärligt.

Men verkligen intressant tråd ska bli kul att se om det ger resultat, startar idag :)  
    Men vad konstigt att de inte hjälper till?!
    Jag fick kondylom för kanske 4år sen. Jag tyckte att det var hur pinsamt som helst men tog ändå mod till mig att boka tid på hudmottagningen på Sahlgrenska, tror inte jag gick genom min vårdcentral alls.

Läkaren var självklart en ung snygg man (vet inte ens varför jag skriver med det här ;)) och jag skämdes men han och sköterskan behandlade det som att det är nåt som kan hända vem som helst och han sa att man kan frysa bort dem men om jag vill kunde han bränna bort dem vilket skulle gå snabbare.

Jag tyckte bränna lät bra och frågade om jag skulle boka en ny tid då men han sa att "nej, jag bränner dem nu alltså". Hur smidigt som helst! Han lokalbedövade, det kändes iofs lite skumt att få sprutor där men hellre det än ha kvar vårtorna. Sen tog sköterskan fram nåt som såg ut som en lödkolv från träslöjden och jag minns fortfarande att jag tyckte det såg lustigt ut när det rök lite när läkaren brände bort dem. Jag fick även peka ut med en spegel för säkerhets skull så han inte skulle råka missa något. De var borta på några minuter och jag har som tur är aldrig fått nya vårtor igen.

Det är absolut värt att pröva ts tips när du haft det så länge men om det inte fungerar kräv att få bränna bort dem! Du ska inte behöva ha såna besvär, särskilt inte när det är så lätt att åtgärda! Uppdatera gärna hur det går.
Svar på tråden Överlycklig! Kondylomen borta på 1 vecka!!!